- Patru țări împreună cu statele membre ale UE, solicită Comisiei Europene să stabilească un termen limită pentru suspendarea vânzărilor de camioane și autobuze noi.
- Nu se menționează o dată anume, dar se face referire la obiectivul UE de a atinge neutralitatea climatică până în 2050.
- Cele patru state membre solicită, de asemenea, stabilirea unor obiective intermediare mai stricte privind emisiile de CO2 pentru camioanele și autobuzele noi până în 2030.
Patru țări împreună cu statele membre ale UE, solicită Comisiei Europene să stabilească un termen limită pentru suspendarea vânzărilor de camioane și autobuze noi. Inițiativa are loc înainte de publicarea unor standarde mai stricte privind emisiile de CO2 pentru autoturisme, care urmează să fie lansate în februarie.
O declarație comună a Țărilor de Jos, Belgiei, Danemarcei și Luxemburgului solicită Comisiei Europene să includă un obiectiv de zero emisii pentru vehiculele grele de marfă. Nu se menționează o dată anume, dar se face referire la obiectivul UE de a atinge neutralitatea climatică până în 2050.
„Viitoarea revizuire a standardelor de CO2 pentru vehiculele utilitare grele (HDV) oferă o oportunitate unică de a trimite un semnal puternic pieței și de a conduce o tranziție în timp util”, au declarat părțile într-o declarație comună.
Cele patru state membre solicită, de asemenea, stabilirea unor obiective intermediare mai stricte privind emisiile de CO2 pentru camioanele și autobuzele noi până în 2030 și extinderea limitelor de emisii de CO2 la alte vehicule comerciale, întrucât aproximativ 35% din emisiile din acest sector nu se încadrează în standardele UE existente privind emisiile de CO2.
Propunerea Comisiei, planificată pentru luna viitoare ca parte a noului „Green Deal”, va înlocui actuala cerință a UE ca producătorii să reducă emisiile de CO2 cu 30 % până în 2030 față de nivelurile din 2019/2020. Aceste propuneri sunt însoțite de voturi „pentru” și „împotrivă”, desigur. Un studiu realizat de Agora Verkehrswende reflectă evaluarea Daimler Truck, potrivit căreia tranziția poate și trebuie să fie mai rapidă. Agora pledează pentru retragerea obiectivului de 30% până în 2027 și stabilirea unui obiectiv de reducere de 65% în 2030.
Societatea Price Waterhouse Coopers ajunge la previziuni la fel de optimiste atunci când analizează ritmul actual al progreselor din industria logistică. Daimler Truck propune o abordare dincolo de simplele obiective privind emisiile de CO2 și dorește să vadă „o cotă precisă de vehicule cu emisii zero pe piață, determinată de politica de piață și nu de obiectivul de reducere a emisiilor de CO2, deoarece în prezent lipsește siguranța planificării”.