• Lucrările la podul suspendat peste Dunăre avansează în ritm spectaculos.
  • Lucrările sunt făcute de asocierea italiano-japoneză Astaldi-IHI.
  • Costul total al proiectului este de 2 miliarde lei.
  • Drumurile de accese la pod spre Brăila și Măcin, 20 km, nu sunt autorizate.

Podul peste Dunăre de la Brăila se construiește de zici că nu e în România.
Rapid. Cu încă 10 milioane de euro, s-a modernizat tehnologia de pe șantier. O asociere japonezo-italiană răspunde de lucrări. Dar, mega-proiectul de 2 milliarde de lei are și o componentă pur românească. O să fie greu spre imposibil să se poată ajungă la pod. Drumurile de acces nu sunt avizate.

„Situația privind drumurile de acces este destul de complicate. Este vorba de incapacitatea companiei de drumuri de a-și face treaba și, mai precis, de a face exproprierile suplimentare în colaborare cu restul autorităților implicate, Ministerul Transporturilor, cei din Ministerul de Finanțe care trebuie să și plătească oamenii care sunt expropriați, astfel încât după ce se se fac aceste exproprieri suplimentare să se emită autorizația de construire pentru aceste aceste drumuri. Drumurile nu înseamnă, așa, un kilometru, doi, ci sunt undeva la 20 si ceva de km, care ar trebui să lege podul propriu-zis de malul brăilean. Vom avea, însă, un pod-muzeu, dacă nu va fi accelerat procesul de construire”, a declarat Ionuț Ciurea, directorul Asociației Pro Infrastructură.

Recomandări

PUTIN: VOM DOBORÎ TOATE AVIOANELE F-16 TRIMISE UCRAINEI
SBF PRIMEȘTE 25 DE ANI DE ÎNCHISOARE
ZIUA FEMEILOR DIN MUZICĂ
ȘTII DE VREME? VINE VARA-N TOATĂ ȚARA
MOLDOVA SE PREGĂTEȘTE DE ADERARE
ROTAȚIA PĂMÂNTULUI A ÎNCETINIT