Poliță RCA obligatorie și pentru mașinile abandonate. Ce trebuie să faci pentru a scăpa de plata asigurării

Sursa Foto: Profimedia
  • Bucureștiul și marile orașe ale țării sunt sufocate de mașini nefolosite, abandonate pe străzi.
  • Autoritățile au luat recent decizia de a nu-i scuti pe beneficiarii acestora de plata poliției de asigurare obligatorie de răspundere civilă auto RCA.
  • Aceasta este obligatorie atât timp cât maşina nu a fost radiată din circulaţie, chiar dacă autoturismul este nefuncţional.

Bucureștiul și marile orașe ale țării sunt sufocate de mașini nefolosite, abandonate pe străzi, care ocupă locuri de parcare ce ar putea fi folosite de șoferii care conduc zilnic. Chiar dacă au fost somați de primării, prin diverse mijloace, oamenii nu au luat nicio măsură, iar mașinile lor zac în continuare pe trotuare.

Autoritățile au luat recent decizia de a nu-i scuti pe beneficiarii acestora de plata poliției de asigurare obligatorie de răspundere civilă auto RCA, care este obligatorie atât timp cât maşina nu a fost radiată din circulaţie, chiar dacă autoturismul este nefuncţional.

Decizia vine din partea Curții de Justiție a UE (CJUE). Directiva a fost realizată după ce în 2018 CJUE a stabilit că persoanele care deţin maşini înmatriculate funcţionale sunt obligaţi să încheie o asigurare RCA, chiar dacă nu mai vor să le conducă şi le ţin parcate în curte sau în garaj.  

Așadar, potrivit deciziei CJUE, „încheierea unui contract de asigurare obligatorie de răspundere civilă auto este obligatorie atunci când vehiculul în cauză este înmatriculat într-un stat membru şi nu a fost retras în mod legal din circulaţie”.

Cum se radiază maşina

Așa se face că, cei care au mașini nefuncționale abandonate prin parcări vor scăoa de plata RCA doar dacă radiază autovehiculul. Pentru a face acest lurcu trebuie ținut seama de câțiva pași.

În primul rând trebuie să ajungeți la Direcţia Taxe şi Impozite Locale de unde obţineţi certificatul de atestare fiscală care demonstrează că sunteţi cu impozitele pe vehicul la zi. După aceea, urmează un drum la REMAT unde puteţi preda maşina, iar vă va elibera un document care atestă dezmembrarea vehiculului.

În ultima fază, cu cele două certificate, cu numerele de înmatriculare și alte documente precum: cererea de radiere completată, certificatul de înmatriculare, actul de identitate, cartea de identitate a vehiculului şi certificatul de radiere, vă veți putea prezenta la Serviciul Public Comunitar Direcţia Permise şi Înmatriculări Auto de pe raza domiciliului care închie formalităţile de radiere.   

Mai mult, dacă doriți să radiați mașina, dar nu doriți să o predați la REMAT, în în locul certificatului de dezmembrare puteţi prezenta un alt document. Însă cererea de radiere va trebui să fie însoțită ori de un document care atestă deţinerea unui garaj unde va fi depozitat vehiculul, ori acordul scris al unui proprietar de astfel de spaţiu.

Cu toate acestea, trebuie menționat faptul că, în acest caz, proprietarul va plăti în continuare impozitul pe vehicul la Direcţiile de Taxe şi Impozite Locale.