• Eitan Biran, un băiat de șase ani care se află în centrul unei lupte pentru custodie, ar fi fost dus în Israel de bunicul său.
  • Toate rudele sale importante au murit în teribilul accident.
  • Eitan a locuit cu mătușa sa paternă Aya Biran-Nirko.
  • Bunicul său l-a scos la o plimbare, după care au dispărut amândoi.
  • Mass-media spune că bunicul a ajuns cu copilul în Israel.

După o luptă lungă privind custodia, autoritățile italiene au început o cercetare în cazul unui copil de șase ani care a fost singura persoană care a reușit să supraviețuiască unui accident tragic de telecabină în Italia, în luna mai. Acesta a fost dus în Israel de bunicul său, în defavoarea altor membri ai familiei sale, a scris TheGuardian.

De când părinții și fratele său în vârstă de doi ani au murit în dezastrul din 23 mai din telecabina Stresa-Mottarone, Eitan Biran a fost ținta unei lupte pentru custodie între familiile din Italia și Israel.

A locuit cu mătușa sa după moartea părinților

Eitan a locuit cu mătușa sa paternă Aya Biran-Nirko în Pavia până în momentul în care a fost presupus răpit sâmbătă. Părinții săi erau cetățeni israelieni cu domiciliul în Italia. După ce a fost externată dintr-un spital din Torino în iunie, Biran-Nirko a primit custodia copilului. Gali Peleg, mătușa maternă a lui Eitan din Tel Aviv, a demarat luna trecută procedura de adopție, spunând că puștiul a fost ținut prizonier de avocatul ei.

Recomandări

FII BOGAT ÎN ROMÂNIA
MATTY HEALY, DESPRE ALBUMUL LUI SWIFT
DE LA GOYA LA... YOGA
ZIUA INTERNAȚIONALĂ A STRIGĂTULUI
CHETĂ PENTRU SPORTIVII ROMÂNI
BLIKEN AJUNGE ÎN CHINA

Aceasta a povestit duminică la Radio 103FM din Israel: „Noi nu l-am răpit pe Eitan și nu vom folosi acest cuvânt. L-am adus pe Eitan înapoi acasă. A trebuit să facem acest lucru după ce nu am primit nicio informație despre starea sa de sănătate sau starea sa mentală. Dacă judecătorul nu ar fi programat întâlniri [cu copilul], nu l-am fi văzut”.

Cine este presupusul răpitor?

După accidentul tragic cu părinții copilului, Shmulik Peleg, bunicul lui Eitan, s-a mutat din Tel Aviv în Italia. Peleg l-a luat pe tânăr sâmbătă dimineața, dar nu l-a adus acasă până la ora 18.30, așa cum era stabilit, susțin surse din presa italiană. În urma sesizării, autoritățile italiene au aflat că Eitan a plecat din Italia cu un avion privat alături de Peleg, care avea pașaportul israelian al copilului. Plecarea lor în Israel a fost apoi verificată de autoritățile diplomatice.

Mass-media italiană a informat că Biran-Nirko i-a adresat în mod repetat câteva mesaje lui Peleg, care ar fi răspuns în cele din urmă: „Eitan s-a întors acasă”.

Armando Simbari, avocatul care îl apără pe Biran-Nirko, a spus pentru Corriere della Sera: „Vestea este supărătoare pentru toată lumea și creează multă îngrijorare. El [Eitan] a fost răpit de la familia în care a crescut și de la medicii care încă îi tratează traumele”.

Străbunicii lui Eitan au fost uciși în acest dezastru

De asemenea, străbunicii lui Eitan au fost uciși în același dezastru, care s-ar fi întâmplat atunci când un cablu de plumb s-a rupt, trimițând cabina în spate înainte de a se prăbuși într-o zonă împădurită de mai jos. În clipa prăbușirii, cabina se afla la doar câțiva metri de Monte Mottarone, care avea ca obiectiv o altitudine de aproape 1.500 de metri peste nivelul mării.

Pentru călătoria de 20 de minute, cincisprezece persoane s-au urcat în telecabină la Stresa, orașul de mai jos, în vecinătatea lacului Maggiore. Dintre cei paisprezece morți, opt erau cetățeni italieni, dintre care un copil de cinci ani. Un iranian care locuia la Roma a fost cealaltă victimă.

Care e cauza accidentului?

Cauza accidentului este în prezent investigată de anchetatori. „Cutia neagră” din cabină tocmai a fost ridicată de la locul accidentului. Se estimează că evaluarea pentru a stabili dacă informațiile conținute în ea vor dezvălui anomalii în sistemul de transport pe cablu va dura trei luni. Compania care a dezvoltat și întreținut sistemul de telecabină, precum și firma care l-a administrat, sunt investigate.

Conform procurorilor, frânele de urgență, care ar fi trebuit să împiedice cabina să alunece înapoi atunci când cablul principal s-a rupt, au fost dezactivate la câteva zile după dezastru, pentru a evita întreruperea serviciilor.

Întrucât Italia a ridicat cerințele de oprire a coronavirusului, serviciul Stresa-Mottarone a fost restabilit la sfârșitul lunii aprilie. La sfârșitul lunii mai, anchetatorii au declarat că au fost efectuate teste tehnice, inclusiv unul la 3 mai pentru a „remedia ineficiențele”, dar că acestea nu au fost ”decisive” în rezolvarea problemelor.

În iunie, Rai, televiziunea de stat din Italia, a fost pedepsită pentru că a difuzat imagini de la camerele de supraveghere ale accidentului, care a fost cea mai gravă catastrofă de telecabină din ultimii 20 de ani.

În februarie 1998, 20 de oameni au fost uciși când un avion militar american care zbura prea jos a retezat un cablu care susținea o cabină în apropierea stațiunii de schi Cavalese din Dolomiți. În 1976, 43 de persoane au pierit într-un alt accident care a afectat același sistem de telecabină.