• Deputatul PNL, Gigel Știrbu, vrea ca toți deputații să-și publice CV-ul.
  • Parlamentarul a depus la Senat un proiect de lege în acest sens.
  • În CV, demnitarii trebuie să scrie educația, experiența profesională.
  • Demnitarii trebuie să spună și ce limbi străine vorbesc.
  • Proiectul prevede ca CV-ul să fie actualizat frecvent.
  • Cine nu își publică CV-ul în 30 de zile, riscă amendă de 10.000 de lei.

Ești demnitar? CV-ul la control! Într-un proiect de lege depus de deputatul liberal, Gigel Știrbu, scrie negru pe alb că toți demnitarii din România trebuie să aibă CV-ul public. În CV, deminitarii trebuie să își treacă toate informații pe care, practic, ni le scriem toți: educația, calificările profesionale și toate realizările relevante. În plus, documentul trebuie să fie actualizat în fiecare an sau când apar noutăți.

Și orice lege nerespectată vine și cu pedeapsă. „Nerespectarea obligaţiei de publicare sau actualizare a CV-ului în termen de 30 de zile de la intrarea în funcție sau de la orice modificare semnificativă constituie contravenţie şi se sancţionează cu amendă de 10.000 lei”, prevede proiectul de lege.

„Toţi demnitarii statului român sunt obligați să-și publice CV-ul complet și actualizat pe site-ul oficial al instituţiei la care activează, în termen de 30 de zile de la punerea în funcţie. CV-ul trebuie să includă cel puţin următoarele informații: Datele de identificare ale demnitarului (nume, prenume), Educaţia şi calificările profesionale, Experienţa profesională anterioară, inclusiv funcţiile publice ocupate, Publicaţii, distincţii sau alte realizări relevante și Competenţele lingvistice şi alte abilități relevante”, potrivit proiectului de lege inițiat de deputatul PNL Gigel Știrbu.

Recomandări

RUSIA EXECUTĂ PRIZONIERII
EDITORIALUL LUI CRISTOIU
ACUZAȚII LA HOLLYWOOD
BURNETT E EMISAR ÎN UK
NEGOCIERI APROAPE GATA
SUSPECTUL E ARESTAT

Știrbu susține că această propunere legislativă are drept scop creșterea transparenţei şi responsabilități demnitarilor, oferind cetăţenilor acces liber la informaţii relevante despre cei care deţin funcţii publice.

„În lipsa acestor informaţii, pot apărea suspiciuni legate de competențele celor care deţin funcții publice importante. Mai mult, această măsură contribuie la creşterea nivelului de integritate în administrația publică, reducând riscul promovării unor persoane, necalificate sau fără experiență relevantă. (…) Adoptarea acestei inițiative va promova meritocraţia și va reduce riscul practicilor de numire nejustificată în funcţii publice, și astfel reuşim să contribuim la consolidarea unui sistem politic bazat pe competență şi responsabilitate”, se arată în expunerea de motive.

Citește și