• România a construit 61 de kilometri de autostrăzi în 2020.
  • România, pe locul 20 în UE la autostrăzi.
  • Avem de 4 ori mai puțin căi ferate în raport cu Germania.
  • Bucureștiul este pe locul 63 în lume la dimensiunea liniei de metrou.

Reţeaua rutieră a României numără în acest moment circa 86.000 de kilometri de drumuri, dintre care autostrăzile reprezintă 912 kilometri, adică aproximativ 5%. Anul acesta au fost daţi în folosinţă 61 de kilometri de autostradă.

Dacă ne raportăm la celelalte state, suntem abia pe locul 20 în Uniunea Europeană la numărul de kilometri.

Cifre impresionante vin din Spania, Germania și Franța. Toate au peste 10.000 de kilometri de autostrăzi.

Recomandări

PUTIN: VOM DOBORÎ TOATE AVIOANELE F-16 TRIMISE UCRAINEI
SBF PRIMEȘTE 25 DE ANI DE ÎNCHISOARE
ZIUA FEMEILOR DIN MUZICĂ
ȘTII DE VREME? VINE VARA-N TOATĂ ȚARA
MOLDOVA SE PREGĂTEȘTE DE ADERARE
ROTAȚIA PĂMÂNTULUI A ÎNCETINIT

Comparativ cu vecinii, avem cu circa 620 de kilometri mai puțin decât Ungaria, dar suntem cu 105 kilometri înaintea bulgarilor.

Mariana Ioniță – Director CNAIR: „Se vede cu ochiul liber că a fost un an mai bun și nu numai din faptul că se vede din kilometri de autostradă dați în funcțiune, ci mai degrabă din kilometri de autostradă contractați și drumuri naționale. Contractați, deci contracte încheiate”.

România ar putea avea 3000 de kilometri de autostrăzi și drumuri expres până în 2030, conform planului investițional

Planul investiţional pentru dezvoltarea infrastructurii de transport promite 3000 de kilometri de autostrăzi și drumuri expres până în 2030. Adică ar trebui să construim 300 de kilometri anual.

Ceea ce pune și mai multe semne de întrebare asupra realizării acestui target este că și șefa Companiei Infrastructurii Rutiere pare surprinsă de aceste cifre.

Mariana Ioniță – director CNAIR: „Trei mii de kilometri de autostrăzi? Eu știu că era vorba de 1000 de kilometri. Poate fi vorba de mii de kilometri aflați în contractare, în execuție, în proiectare. La aste se referea programul de guvernare. E bine să-l studiem”.

Căile ferate din România

Vedeta anului în România la căi ferate a fost linia de la Gara de Nord la Aeroport, recepționată cu greu după o serie de amânări și cu întâzieri încă din prima zi de funcționare. Nici în general nu o ducem mai bine.

România are de 4 ori mai puţine căi ferate faţă de Germania şi de trei ori mai puţine decât Franţa.

Cu două excepții, pe căile ferate din România circuli cu maxim 70 de kilometri la oră din cauza restricţiilor de viteză.

Trenurile de marfă circulă însă şi cu 20 de kilometri pe oră. În alte state europene, trenurile circulă cu 250 de kilometri pe oră, iar în China cu 300 de kilometri pe oră.

Mihai Croicu – vicepreşedinte Asociaţia Pro Infrastructura: „Per total, reţeaua românească este mult mai puţin densă decât cea din Ungaria şi cu siguranţă, mult mai puţin densă decât cea din Cehia sau Austria. Din 1880, vorbim de un deficit mare de investiţii, care nu a fost niciodată recuperat”.

Magistrala 5 de metrou, cel mai așteptat proiect din 2020

Un proiect important așteptat de mult și inugurat anul acesta a fost Magistrala 5 de metrou.

Promisă pentru finalul anului trecut, M5 a fost inaugurată abia în septembrie.

Lungimea rețelei de metrou a Bucureștiului se întinde pe 78 de kilometri distribuiți pe cinci linii magistrale și 63 de stații.

Acum, capitala se află pe locul 63 în lume, înaintea altor orașe mari precum Bruxelles și Sofia. Primele trei locuri în top sunt ocupate de către orașe din China, cu rețele de metrou de peste 470 de kilometri, urmate de Londra.