• Avem de 4 ori mai puține căi ferate în raport cu Germania
  • România acordă cele mai puține resurse sectorului feroviar din UE
  • Pe căile ferate din România circuli cu maxim 70 de kilometri la oră

România acordă cei mai puțini bani pentru infrastructura feroviară, comparativ cu celelalte state europene. Se întâmplă asta, deși transportul feroviar este una dintre direcţiile strategice ale României.

Ca să compenseze deficitul de investiții, de 4 ori mai mic față de cel al Germaniei, România ar trebui să investească un miliard de lei anual.

Un nou studiu sare în ajutorul statului și arată care sunt obiectivele pe care ar trebui să și le seteze Guvernul, pentru a dezvolta căi ferate din fonduri europene.

Recomandări

CÂND ADERĂ MOLDOVA LA UE
CUM ÎNVINGE EUROPA CRIZA ENERGETICĂ
PRĂBUȘIREA PODULUI DIN BALTIMORE
CILLIAN MURPHY DEVINE VEGAN
GOSLING ÎȘI FACE COMPANIE DE PRODUCȚIE
ROTAȚIA PĂMÂNTULUI A ÎNCETINIT

Cum atragem banii europeni

Acest studiu al fundației Frederic Imbert Stichting menționează că România ar trebui să își seteze un obiectiv de 1000 de kilometri de căi ferate reabilitate, până în 2026 când se finalizează acest plan de resdresare și reziliență cu bani europeni.

De asemena, ar trebui să mărească viteza de mers a trenurilor. În România, momentan, se circulă cu 70 de kilometri la oră, foarte rar cu 100 de kilometri pe oră. Mai mult decât atât și frecvența trenurilor ar trebui mărită.