• România are 30 de porturi pe Dunăre
  • Guvernul cere 9 miliarde de la Uniunea Europeană pentru domeniul transporturilor
  • Antreprenorii din agricultură și-au construit silozurile aproape de porturi, sperând că acestea vor deveni operaționale

Abia ce am scăpat de campania electorală, în care politicienii s-au tot lăudat cu kilometri de autostrăzi. Dar porturile pe care le avem deja sunt ignorate şi au ajuns ruine.

Aproximativ 9 miliarde de euro cere Guvernul de la Uniunea Europeană, pentru a investi în transporturi. Cei mai mulţi bani sunt prevăzuţi, însă, pentru dezvoltarea infrastructurii rutiere.

Horațiu Buzatu, un antreprenor din Craiova, consideră că guvernul ar trebui să investească și în dezvoltarea transportului naval.

Recomandări

PUTIN DISCUTĂ CU FICO
BIBI AMENINȚĂ REBELII HOUTHI
CIOLACU: AVEM COALIȚIE
FONTANA DI TREVI SE REDESCHIDE
ZELE CREDE-N ADERARE
NEGOCIERI FĂRĂ SFÂRȘIT

Horaţiu Buzatu, antreprenor și dealer Ford: „Gândiţi-vă că în Craiova există o fabrică de automobile cu un export all around the world. Ceea ce pleacă de la Craiova cu destinaţie intercontinentală, poate foarte bine să parcurgă distanţa de la Calafat în portul Constanţa pe apă, eliberând în acest fel şi cale ferată şi transport rutier.”

România are 30 de porturi la Dunăre, iar mare parte dintre acestea sunt acum în paragină. Costurile transportului naval sunt la jumătate faţă de cel rutier, iar Mihai Anghel ştie acest lucru. Este unul dintre cei mai importanţi exportatori de cereale din România şi 30% din transport îl face pe apă.

Asta după ce a investit în porturile Bechet şi Calafat pentru a-şi crea infrastructura necesară. Spune că ar putea investi şi mai mult, dacă ar avea certitudinea că Dunărea va fi mereu navigabilă.

Mihai Anghel, antreprenor: “Decolmatarea canalelor navigabile în zona porturilor. Transporturile auto de mărfuri, de cereale, de exemplu, peste 200-250 km de origine devin nerentabile, în totalitate.”

Zeci de antreprenori din Dolj şi-au făcut silozuri de cereale în apropierea porturilor Bechet şi Calafat, în speranţa că acestea vor deveni operaţionale.
Administraţia Porturilor are un proiect, cu o investiţie de 70 de milioane de lei, prin care vrea să modernizeze portul Calafat.

Doru Mituleţu, primarul oraşului Calafat: „Se va face modernizarea celor patru dane, pista unde se pot încărca mici autoturisme, dar şi agabaritice, pontonul unde pot acosta bărci şi mici vase de pasageri, pontonul unde se asigură încarcare şi descărcare cu macarale de materiale comerciale.”