România, la coada clasamentului competențelor digitale din UE. Doar 1,6% din angajaţi sunt pregătiți în acest domeniu

  • Cei care au acces la tehnologiile digitale nu dețin automat competențe în acest sens
  • Potrivit Eurostat, România este la coada clasamentului competențelor digitale din UE
  • În 10 ani, digitalizarea și robotizarea vor aduce peste 1 milion de noi job-uri

Elevul de astăzi trebuie să dețină competențe digitale bune pentru a deveni angajatul ideal de mâine. Există o tendinţă conform căreia, pe măsură ce tinerii pătrund pe piaţa muncii, angajatorii presupun că aceştia pot folosi tehnologia la nivel înalt.

Realitatea ne dovedește însă altceva, iar alfabetizarea digitală se învață, spune Robert Similea, trainer pentru transformare digitală.

„Toate statisticile ne arată că în România nu îl folosesc ca să aducă un raport esențial la creșterea calității vieții lor, ci îl folosesc foarte limitat, stăm din nou foarte bine la accesul pe rețelele sociale”, a explicat acesta.

Andrei Roman este elev în clasa a 8-a. Deocamdată, nu s-a hotărât în ce domeniu va lucra, dar știe sigur că are nevoie de competențe digitale în viitor. A învățat deja diferite programe de editare, scriere și prezentare.

Nu este strict necesar să folosim Power Point numai că eu stau și-l învăț în timpul liber, mai fac un alt proiect extra curricular pe el, numai să mă mențin acolo pentru că totul evoluează și trebuie să fiu în rând cu tehnologia”, a precizat elevul.

Cu toate acestea, România ocupă ultima poziţie din UE la capitolul competenţe digitale. Doar 1,6% din angajaţi români sunt pregătiţi în acest domeniu, potrivit unui studiu Frames.