• Motoarele funcționează pe bază de hidrogen și au emisii zero.
  • Tehnologia este deja folosită de 10 ani în SUA, China, Japonia.
  • România încă nu a fixat o dată pentru inceperea proiectului.

România va demara un proiect pilot pentru achiziția de trenuri pe bază de hidrogen. Acestea vor circula pe linii neelectrificate în zona metropolitană București și în județe învecinate.

Ministerul Transporturilor a aprobat indicatorii tehnico-economici pentru achiziția primelor douăsprezece trenuri nepoluante cu hidrogen, proiectul pilot cu o valoare de aproape un miliard de euro urmând să fie finanțat (parțial) și prin PNRR. 

Trenurile cu hidrogen vor avea un program de mers cadențat, după modelul liniei Gara de Nord – Otopeni, explică secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Scrioșteanu.

Recomandări

CINE AR CANDIDA PENTRU ȘEFIA C.E.
NOU COD PENTRU SCHENGEN
NE LIPSEȘTE EDUCAȚIA FINANCIARĂ?
NE-A SALVAT VACCINUL?
CIOLACU: COALIȚIA NU SE RUPE
O ROMÂNCĂ ARBITREAZĂ LA UEFA

„Proiectul pilot pentru achiziția de automotoare pe hidrogen a fost avizat în CTE la Ministerul Transporturilor. În ședința Comitetului Tehnico-Economic al Ministerului Transporturilor și Infrastructurii din 29 aprilie, am avizat indicatorii de investiție pentru achiziția primelor trenuri nepoluante pe hidrogen din România. Proiectul pilot, implementat prin Autoritatea pentru Reformă Feroviară, vizează achiziția a 12 automotoare de 12 locuri, precum și servicii de întreținere și reparații a vehiculelor și alimentare cu hidrogen, pe termen lung.

Mai multe detalii despre acest subiect are Balazs Barabas, editor Aleph News.

Noile trenuri pe hidrogen vor asigura:

– Trenuri la 30 de minute între Gara de Nord și Aeroportul Otopeni;

– Trenuri la 30 de minute între Gara de Nord – Chitila – Săbăreni și Titu;

– Trenuri la o oră între București – Găești – Pitești;

– Trenuri la o oră între București și Târgoviște;

– 4 trenuri pe zi între București – Slatina – Craiova prin Pitești.