• Rusia a lansat marți, un avion de pasageri cu motoare de producție internă.
  • Avionul va putea găzdui între 130 și 211 de pasageri.
  • Modelul este primul de acest fel, construit cu piese produse exclusiv intern, de la căderea comunismului.

Rusia a lansat marți, un nou avion de pasageri cu motoare de construcție internă, pentru prima dată de la era sovietică încoace, marcând începutul a ceea ce speră să fie o renaștere a unei industrii a aviației civile care va face concurență Boeing și Airbus, potrivit Reuters.

Avionul MC-21, cu rază medie de acțiune, a decolat de pe un aerodrom siberian, propulsat de motoare turbo-ventilatoare PD-14 de construcție rusă. Avionul a zburat pentru prima dată în mai 2017, dar cu motoare fabricate în S.U.A.

Recomandări

FII BOGAT ÎN ROMÂNIA
ZIUA INTERNAȚIONALĂ A STRIGĂTULUI
CHETĂ PENTRU SPORTIVII ROMÂNI
BLIKEN AJUNGE ÎN CHINA
C.E. INVESTIGHEAZĂ CHINA
CE ESTE DUREREA CRONICĂ

MC-21 este construit de Irkut Corporation, parte a United Aircraft Corporation (UAC), iar motoarele sunt construite de United Engine Corporation, toate fiind deținute majoritar de Rostec, conglomeratul de stat aerospațial și de apărare al Rusiei.

Sursa foto: Profimedia

UAC a declarat că avionul a efectuat o serie de teste de zbor într-o călătorie inițială care a durat o oră și 25 de minute.

Uniunea Sovietică a fost un constructor major de avioane de pasageri utilizate pe scară largă acasă și în țările aliate. Dar după căderea comunismului, companiile aeriene și-au retras în mare parte flotele Tupolev și Ilyushin, în favoarea Boeing și Airbus.

Kremlinul a făcut eforturi pentru a face Rusia mai puțin dependentă de importurile occidentale, în special din 2014, când Statele Unite și UE au impus unele sancțiuni financiare ca răspuns la intervenția militară rusă în Ucraina.

Moscova plănuise să înceapă livrarea MC-21 cumpărătorilor în 2019, dar acea dată a fost respinsă, Rostec afirmând că sancțiunile SUA i-au obligat pe producători să înlocuiască materialele compozite în aripi cu echivalente fabricate în Rusia. Primele livrări sunt acum așteptate la sfârșitul anului viitor.

Două modificări ale avionului, care poate găzdui între 130 și 211 pasageri, vor fi disponibile pentru comandă – una cu motoare SUA Pratt & Whitney PW1400G-JM și cealaltă cu motoare PD-14, a spus UAC.

Au fost plasate comenzi pentru 175 de aeronave, transportatorul de stat Aeroflot reprezentând 50, a spus UAC. Nu a spus câți ar include motoarele construite în Rusia.