Sindicaliștii CFR amenință cu oprirea activității dacă nu va fi aprobat bugetul. Liderul sindicaliștilor: „Locomotivele nu mai au nici becuri de iluminat”

  • Sindicaliștii CFR amenință cu oprirea lucrului
  • Spun că vor opri lucrul dacă bugetul CFR Călători nu va fi aprobat
  • Rodrigo Maxim: Nu ați luat trenuri noi, n-ați dat bani nici pentru cele vechi
  • Rodrigo Maxim: Locomotivele nu mai au nici becuri de iluminat
  • În mai, ministrul Drulă a cerut restructurarea CFR Călători
  • Drulă a anunțat un ajutor de 160 de milioane de lei pentru CFR Călători
  • CFR Călători, pierderi de 300 de milioane de lei în 2020

CFR Călători riscă să rămână între stații – e avertismentul sindicaliștilor care amenină cu oprirea lucrului. S-au supărat pe Ministerul Transporturilor și au ieșit să protesteze. Circulația pe calea ferată se va opri în România, dacă nu va fi aprobat bugetul de venituri și cheltuieli al companiei. Angajații CFR arată cu degetul către șeful de la transporturi, Drulă, dar și către situația din hangarele CFR. Spun că trenurile nu mai au nici becuri de schimb.

„Toți CFR-iștii sunt nemulțumiti și în mod sigur se vor opri, poate pentru că nu-și iau salariul la timp și nu vor să pună în pericol viața călătorilor”, spune liderul Federației Sindicale a Transportatorilor Feroviari.

E supărat și că guvernul nu a folosit bani europeni pentru trenuri noi. „Guvernul și Ministerul nu înțeleg că puteam să avem numai trenuri noi, pentru că au existat fonduri pe exercițiul financiar trecut și există și pe cel actual și prin PNRR”, mai spun oamenii de la CFR Călători.

Ministrul Drulă a promis în luna mai un ajutor de pandemie pentru CFR Călători. Cu o condiție. 160 de milioane de lei, dacă șefii vor veni și cu schema de restructurare. CFR Călători a avut pierderi de 300 de milioane lei în 2020.

„Ar trebuie să desființăm Autoritatea de Reformă Feroviară, care s-a înființat pentru achiziția de material rulant pentru tenuri noi și vedem că nu avem trenuri noi. Nu avem trenuri noi, care trebuiau să fie în 2021 (…) Absolut toate trenurile vechi trebuiau schimbate cu trenuri noi pentru toți operatorii de transport feroviar din România pe fonduri europene. Nu înțelegem de ce nu s-au făcut proiecte pentru cealată parte de trenuri noi, care trebuie să fie luată în exercițiul financiar actual și prin PNRR”, a spus la Aleph News Rodrigo Maxim, liderul Federatiei Sindicatelor Feroviare.

Miercuri, procurorii DNA au descins la Ministerul Transporturilor, în București, Ilfov și Constanta. Au reținut un director și mai mulți angajați din cadrul Agentiei Romane de Salvare a Vietii Omenești pe Mare. Suspectează o fraudă masivă. Ministrul Drulă a spus ca trimisese deja corpul de control la ARSVOM.