•  Compania americană Greenbrier România, care deţine fabrica de vagoane de marfă din Arad, cu o istorie de 130 de ani, a anunţat că va închide activitatea acesteia
  • În condiţii de criză, statele puternice precum UK intervin şi salvează prin măsuri temporare companii strategice.
  • Americanii de la Greenbrier  au anunţat că au luat decizia de a o închide, iar producţia se va muta la Caracal şi Drobeta-Turnu Severin. 

 Compania americană Greenbrier România, care deţine fabrica de vagoane de marfă din Arad, cu o istorie de 130 de ani, a anunţat că va închide activitatea acesteia, scrie ZF.

Statul român nu arată nicio preocupare pentru asigurarea continuităţii acestei fabrici de vagoane de marfă, în condiţiile în care transportul feroviar de mărfuri este o prioritate a UE şi este o oportunitate a României, odată cu aderarea la Schengen.

Compania de stat CFR Marfă şi companiile feroviare private de transport marfă au programe anuale de reînnoire a parcului de vagoane, iar prin închiderea celei de la Arad se vor duce şi mai mult spre importuri. Vârsta medie a vagoanelor din România trece de 30 de ani.

Recomandări

TRUMP SE VEDE CU GOLDBERG
„RĂZBOIUL CARE N-AR FI”
CE REPREZINTĂ PAPALITATEA?
SUA ȘI IRAN DISCUTĂ
SUNTEM ȘI CATOLICI...
UNDE MERGI AZI?

 În condiţii de criză, statele puternice precum UK intervin şi salvează prin măsuri temporare companii strategice, aşa cum se întâmplă acum cu British Steel, unde proprietarul chinez vrea să oprească furnalele combinatului din estul Angliei.

Statul român nu a arătat nicio preocupare pentru soarta uzinei de vagoane de marfă Arad, deşi aceasta are peste 130 de ani de vechime şi 700 de angajaţi, iar în România companiile de transport feroviar atât de stat cât şi private au nevoie de vagoane noi. Americanii de la Greenbrier  au anunţat că au luat decizia de a o închide, iar producţia se va muta la Caracal şi Drobeta-Turnu Severin. 

De ce nu a intervenit Ministerul Transporturilor? 

„Ministerul Transporturilor nu face achiziţii. Achiziţiile se fac de către compa­niile din domeniu, în baza legii achiziţiilor publice. Ar fi ilegal ca un ministru să se im­plice în procesul de achiziţie publică”, a explicat Sorin Grindeanu, ministrul trans­porturilor.

Citește și