• Studiu: Încălzirea globală va duce la înmulţirea turbulenţelor.
  • Riscul rănirii pasagerilor va creşte semnificativ.
  • Avioanele se vor strica mai repede şi va creşte consumul de carburant.
  • Numărul turbulenţelor apărute în condiţii de cer senin sunt tot mai multe.

Viitorul se anunţă turbulent pentru călătoriile cu avionul, arată un studiu al Organizaţiei Internaţionale a Aviaţiei Civile.

Din cauza schimbărilor climatice, zborul cu avionul va fi din ce în ce mai stresant. Se vor înmulţi cazurile de turbulenţe extreme. Aeronavele vor simti aerul ca pe un drum plin de gropi, riscul rănirii pasagerilor va fi mai mare, iar avioanele se vor strica mai repede. În plus, va creşte timpul de zbor. Asta va duce la un consum suplimentar de combustibil, care va costa aproximativ 3 miliarde de dolari anual.

Studiul arată că numărul turbulenţelor apărute în condiţii de cer senin, adică din nimic, sunt tot mai multe. Acestea sunt cele mai periculoase, pentru că nu pot fi detectate de radare.

Recomandări

ISRAELUL A ATACAT IRANUL
OFICIAL, AVEM O NOUĂ STAȚIUNE
SCANDAL CU SÂNGE INFECTAT ÎN UK
CINE ÎNCEARCĂ SĂ-L ASASINEZE PE ZELENSKI?
APPLE ADUCE UN NOU MAGAZIN DE APLICAȚII

Cătălin Prunariu: „Turbulențele nu sunt chiar așa de imprevizibile”

Efectele schimbărilor climatice sunt deja vizibile. Zilele trecute, un Boeing 777, care decolase de pe aeroportul din Milano, a fost ciuruit de grindină. La Cluj-Napoca, un zbor a intarziat peste 20 de ore din cauza vremii rele, iar un avion al companiei Singapore Airlines a avut o aterizare periculoasă în Mumbai, la începutul acestei saptamani. Din cauza turbulenţelor severe, 22 de oameni au fost raniţi.

Discutăm cu Cătălin Prunariu, director general Tarom si fiul cosmonautului Dumitru Prunariu.

„Odată cu schimbările climatice, evoluează și tehnologia. Turbulențele nu sunt chiar așa de imprevizibile. Ca piloți, avem datoria să analizăm toate datele meteo. Orice schimbări generează costuri. Grindina e asociată cu o furtună, nu cu o turbulență. Drumul spre Spațiu a început cu mulți ani în urmă, dar ce vedem acum e partea de marketing”, a declarat Cătălin Prunariu, la Aleph News.