• Modificarea procedurilor de control al traficului aerian şi activităţilor de profil poate reduce amprenta de carbon a industriei aviatice.
  • Cel puţin, asta arată o cercetare recentă a Universităţii din Bristol.
  • În ultimii ani, activiştii pentru mediu pun constant presiune pe industria aviatică să-şi micşoreze amprenta de carbon şi să adopte măsuri „verzi” în activitatea de zi cu zi. 

Modificarea procedurilor de control al traficului aerian şi activităţilor de profil poate reduce amprenta de carbon a industriei aviatice.

Modificările minimale în anumite proceduri şi infrastructură pot reduce drastic efectul asupra mediului.

În jurnalul academic Aerospace, cercetătorii arată că impactul asupra climei poate fi redus cu 20% în următorii cinci sau maxim zece ani dacă se fac anumite schimbări.

Recomandări

CINE AR CANDIDA PENTRU ȘEFIA C.E.
NOU COD PENTRU SCHENGEN
NE LIPSEȘTE EDUCAȚIA FINANCIARĂ?
NE-A SALVAT VACCINUL?
CIOLACU: COALIȚIA NU SE RUPE
O ROMÂNCĂ ARBITREAZĂ LA UEFA

Modificările rutelor de zbor astfel încât să existe o rută optimă din punct de vedere climatic, evitarea regiunilor sensibile la schimbări climatice, zborul în formaţie (două aeronave care zboară una în spatele celeilalte la o distanţă de circa doi km) ar putea reprezenta cheia reducerii drastice a impactului aviaţiei asupra climei” , este de părere unul dintre specialiştii pe emisii. 

Anul trecut, companiile aeriene promiseseră că până în 2050 vor tăia nivelul de emisii de carbon, respectând obiectivele Acordului de la Paris, dar în practică, se mişcă mai greu.

În ultimii ani, activiştii pentru mediu pun constant presiune pe industria aviatică să-şi micşoreze amprenta de carbon şi să adopte măsuri „verzi” în activitatea de zi cu zi.