• Peste 100.000 de mașini traversează zilnic Pasajul Unirii.
  • Băluță: Este foarte important să facem tot ce e omenește să prevenim o tragedie.
  • Nicușor Dan l-a acuzat pe Daniel Băluță că nu are avizele necesare să înceapă lucrările la planșeu.
  • G. Pătrașcu: Proiectul nu ar trebui să vizeze doar reabilitarea planşeului, ci şi sistematizarea pieţei.

Se ceartă sau nu politicienii pe siguranța noastră?! După tot scandalul de aseară și după ce lucrările au fost oprite, tot nu știm dacă planșeul de la Piața Unirii este un pericol pentru oameni sau nu.

Deși este vechi de 100 de ani, au fost multe promisiuni de consolidare și studii peste studii, totuși această lucrare rămâne încă la stadiul de proiect.

Cât de gravă este starea în care se află acum planșeul? Sunt oamenii puși în pericol cu bună știință?

„Nu trebuie să speriem lumea, dar este clar o stare gravă care se știe de foarte multe vreme. Este cel puțin de 20 de ani. Singura problema, în afară de dezmățurile astea politice, care, de fapt, continuă cam din 2001, este păcat că se abordează un proiect de tipul ăsta.

Recomandări

CIOLACU: AVEM COALIȚIE
ZELE CREDE-N ADERARE
NEGOCIERI FĂRĂ SFÂRȘIT
UNDE TE DISTREZI ÎN PARIS
SUSPECTUL E ARESTAT
LARA NU VREA LA SENAT

Piața Unirii este cea mai complexă piață din București, poate și din România, pentru că adună foarte multe probleme. Metro, circulație, Dâmbovița, pasaj. Deci, ar fi trebuit un studiu care să implice mai mult decât doar refacerea planșelor. Pentru că o să ne trezim, pe urmă, că refacem planșelul, dar o să mai avem nevoie, poate să trecem tramvaiul, să mai facem o conexiune pe Metro și lucruri de tipul ăsta. 

Deci, este absolut lamentabil”, a declarat Gheorghe Pătrașcu, fost arhitect șef al Capitalei, pentru Aleph News.

Dacă nu încep acum lucrările, credeți că vor fi amânate din nou dacă trece campania electorală?

„Nu cred. Nu vreau să iau partea nimănui, dar faptul că primarul sectorului al patrulea a luat inițiativă, nu cred că e greșit. Probabil că va continua.

Ceea ce mi se pare ciudat este că nu se ajunge la o minimă înțelegere. Hai să lăsăm politica de o parte, pentru că aici nu mai e vorba de politică, e vorba de siguranță, e vorba de administrație, de confortul cetățenilor. 

În orice caz, sunt niște ambiții care eu nu le înțeleg pentru că e mai o problemă. Legislația e destul de ambigua pe anumite zone și atunci, nu știu, o decizie așa simplă poate să pară câteodată ciudat”, a declarat Gheorghe Pătrașcu, fost arhitect șef al Capitalei, pentru Aleph News.

Citește și