- București are nevoie de mai multe zone pietonale și piste de bicicletă.
- Daniel Istrate: STB are 50.000 de clienți noi în 2024.
- 2.261 de autobuze electrice au cumpărat primăriile din România, în 2024.
Traficul din București are o singură rezolvare – Primăriile trebuie să regândească complet modul în care locuitorii se plimbă prin oraș.
Ne trebuie mai multe zone pietonale, taxe de congestionare a traficului, zone cu emisii scăzute și piste de bicicletă. Rețeta merge de minune în Marea Britania, a spus-o Ambasadorul Giles Portman, la Conferința Asociației Smart City despre Mobilitate Urbană. Nicușor Dan a fost și el invitat, dar nu a mai ajuns la conferință ca să spună ce planuri are.
În schimb au venit reprezentanții transportului public din București, adică STB și Metrorex. Directorului STB, Daniel Istrate, spune ca transportul de la suprafață a câștigat anul acesta 50.000 de călători noi.
Parcările park and ride o duc și ele puțin mai bine, dar sunt încă departe de potențialul lor. Cum încearcă Metrorex să le umple – secretul e comuncarea.
În loc să mai stăm unul lângă altul pe străzi, putem să începem să mergem cu dronele prin aer. Surefly Octocopter e un elicopter mic cu un motor electric și un generator pe motorină care poate zbura 120 de km cu 120 de km pe oră. Ce îl scoate în evidență, e faptul că îl conduci cu un joystick ca cel pentru jocuri video și un controler pentru viteză. Sistemul automat te ajută și el să stai în aer, așa că poate să fie condus de aproape oricine.