• Au fost detectate semnale ce ar putea veni de la cutia neagră a avionului prăbușit în marea Java
  • Piese ale aeronavei și părți de trup uman au fost, de asemenea, găsite
  • Două centre de criză s-au deschis în Jakarta și în Pontianak

Semnalele care ar putea proveni de la cutia neagră a avionului prăbușit în mare sâmbătă, la scurt timp după ce a decolat din capitala Jakarta, au fost detectate duminică, în Indonezia, scrie Reuters. De asemenea, au fost recuperate și părți de corp uman și piesele ale avionului prăbușit, pe care autoritățile le-au numit suspecte în declarațiile oficiale.

Avionul Boeing 737-500, cu 62 de pasageri și echipaj, se îndrepta spre Pontianak, în vestul Kalimantanului, înainte ca acesta să dispară sâmbătă de pe ecranele radar, la patru minute după decolare.

Accidentul este primul incident major al companiei aeriene din Indonezia de la prăbușirea unui Lion Air Boeing 737 Max, în 2018, în care au murit toți cei 189 de pasageri și echipajul. Acel avion s-a prăbușit și în Marea Java la scurt timp după decolarea de pe Aeroportul Internațional Soekarno-Hatta.

Recomandări

CINE VA PRELUA ȘEFIA C.E.
NOU COD PENTRU SCHENGEN
NE LIPSEȘTE EDUCAȚIA FINANCIARĂ?
NE-A SALVAT VACCINUL?
CIOLACU: COALIȚIA NU SE RUPE
O ROMÂNCĂ ARBITREAZĂ LA UEFA

Am detectat semnale în două puncte. Aceasta ar putea fi cutia neagră”, a declarat șeful agenției de căutare și salvare din Indonezia.

Pentru rudele și apropiații pasagerilor speranțe încă există. Două centre de criză s-au deschis în Jakarta și în Pontianak, iar condițiile de căutare sunt favorabile, temperatura apei este de peste 20 de grade, în locul prăbușirii apa are în jur de 20-30 de metri. Vizibilitatea este redusă, însă, din cauza sezonului ploios. Sunt angrenate în operațiune două avioane și zeci de nave ale pazei de coastă.

Încă nu s-a găsit o explicație pentru scăderea bruscă în altitudine. O ipoteză a fost totuși exclusă, cea a unui act necugetat sau o greșeală a piloților. Pilotul avea pregătire militară de bază și nenumărate ore de zbor, iar copilotul avea o experiență de 7 ani în aviație.