UE va interzice mașinile pe benzină și diesel până în 2035: Ce țări resping noile legi?

August 6, 2022, Dhaka, Bangladesh: A pump attendant refuels a car at a Petrol station in Dhaka. The government has increased fuel oil prices by 42.5% to 51.6%, highest in 20 years, dealing a big blow to people already overwhelmed by skyrocketing prices of essential goods amid record inflation. The Energy and Mineral Resources Division on Friday night hiked diesel and kerosene prices by Tk34 per litre to Tk114 and octane and petrol prices by Tk46 per litre to Tk135. The government announced the hike at a time when oil prices in the international market are on a downward trend. Brent crude price on Friday was $95.50/barrel. It had gone as high as $129/barrel several weeks back. (Credit Image: © Piyas Biswas/SOPA Images via ZUMA Press Wire)

După Italia, şi Germania a informat că se opune planului vizat de autorităţile continentale.

Şi Germania intenţionează să voteze împotriva iniţiativei Comisiei Europene. Volker Wisssing, ministrul german al Transporturilor, a declarat marţi, potrivit revistei Bild şi site-ului Tagesschau.de, că Berlinul nu poate accepta o iniţiativă a UE care nu prevede folosirea în continuare a carburanţilor sintetici ecologici. ,,Folosirea carburanţilor sintetici trebuie să fie posibilă după anul 2035″ , a afirmat Wissing.

Parlamentul European a aprobat pe 14 februarie un plan care prevede că în Uniunea Europeană nu vor mai putea fi fabricate maşini dotate cu motoare pe ardere internă din anul 2035. Decizia controversată, luată de Parlamentul European pe baza unei iniţiative legislative a Comisiei Europene, va trebui aprobată în aceeaşi formă de Consiliul Uniunii Europene, în unanimitate. Dacă nu va fi aprobată în aceeaşi formă, proiectul va trebui modificat. Parlamentul European nu a ţinut cont de obiecţiile Germaniei, care ceruse includerea posibilităţii fabricării în continuare a motoarelor cu ardere internă pe bază de biocombustibili, carburanţi sintetici sau hidrogen. Formaţiunea Uniunea Creştin-Democrată/Uniunea Creştin-Socială (CDU/CSU, centru-dreapta, opoziţie) se opune iniţiativei, iar eurodeputaţii formaţiunii au votat împotriva planului. De asemenea, Partidul Liber-Democrat (FDP, liberal), membru al coaliţiei care susţine Guvernul cancelarului social-democrat Olaf Scholz, nu este de acord cu iniţiativa Uniunii Europene.

Politicianul Jens Gieseke (CDU) a avertizat asupra riscurilor pentru producţia de autovehicule în Germania şi în Europa, catalogând iniţiativa drept „absurdă”. „Doar în Germania lucrează 600.000 de oameni în industria motoarelor cu tehnologie de combustie internă, iar locurile lor de muncă sunt expuse riscurilor”, a afirmat Jens Gieseke, avertizând că sunt promovate vehiculele electrice astfel încât prima consecinţă constă în mutarea producţiei de baterii în Statele Unite sau Canada. Eurodeputatul german Jan-Christoph Oetjen (FDP) a condamnat ferm concentrarea producţiei pe fabricarea de vehicule electrice, respingându-se planurile privind utilizarea de combustibili ecologici. „Cei care se opun producţiei motoarelor cu biocombustibili se tem de inovare şi concurenţă”, a acuzat Jan-Christoph Oetjen.

Hubert Aiwanger, ministrul Economiei din landul Bavaria, a acuzat Parlamentul European şi Guvernul Olaf Scholz de „politici împotriva autovehiculelor” , mai ales că măsurile Uniunii Europene par să neglijeze acţiunile stricte în industria aeronautică sau maritimă. „În realitate, interzicerea motoarelor cu ardere internă nu are obiectivul eliminării dioxidului de carbon din traficul auto. Ideologii sunt preocupaţi cu eliminarea maşinilor şi descurajarea mobilităţii individuale. Nu există altă explicaţie pentru faptul că motoarele ecologice cu ardere internă, propulsate cu biocombustibili sau carburanţi sintetici, sunt eliminate, iar hidrogenul este blocat de politicienii ecologişti şi de Guvernul federal. Cu toate acestea, maşinile pur electrice nu vor fi suficiente pentru a menţine peste 40 de milioane de autoturisme în circulaţie în Germania” , a avertizat Hubert Aiwanger.

Într-o notă, ministerele Mediului şi Securităţii Energetice au anunţat că guvernul italian, la reuniunea ambasadorilor UE din 1 martie, va vota împotriva regulamentului european care prevede interzicerea vânzării de maşini pe benzină şi diesel din 2035.

La reuniunea ambasadorilor UE de la Bruxelles din 1 martie, Guvernul Italiei va vota împotriva propunerii de regulament european aprobată de Parlament şi de Comisie, care intenţionează să interzică vânzarea de maşini pe benzină şi diesel şi de vehicule utilitare uşoare pe teritoriul Uniunii din 2035.

Informaţia a fost anunţată de Ministerele Mediului şi Securităţii Energetice într-o notă publicată astăzi, 28 februarie.

Şedinţa decisivă va fi cea a Consiliului European, la finalul căreia, dacă va fi aprobată propunerea, aceasta se va transforma în lege efectivă.

Reglementările europene nu necesită ratificarea de către parlamentele naţionale.

Exit mobile version