• Un trader din Elveția, care a comandat cupru din Turcia, a primt pavele de beton vopsite
  • Mercuria Energy Group, cu sediul la Geneva, declară că a fost victima unei fraude după achiziționarea a 10.000 de tone de cupru
  • Până acum, 14 persoane au fost reținute în Turcia, ca urmare a anchetei făcute de poliție

Un comerciant de mărfuri a primit de la un furnizor din Turcia pietre vopsite în loc lingouri de cupru impur în valoare de 36 milioane dolari, relatează BBC.

Mercuria Energy Group, cu sediul la Geneva, declară că a fost victima unei fraude după achiziționarea a 10.000 de tone de cupru. Când încărcăturile au început să sosească în China, containerele erau pline cu pietre vopsite. Cazul bizar s-a întâmplat în ciuda controalelor de securitate și inspecție.

Anul trecut, Mercuria a fost de acord să cumpere o formă impură a metalului, pentru livrarea în China. Aproximativ 6.000 de tone au fost încărcate pentru transport în peste 300 de containere, pe opt nave.

Recomandări

PUTIN: VOM DOBORÎ TOATE AVIOANELE F-16 TRIMISE UCRAINEI
SBF PRIMEȘTE 25 DE ANI DE ÎNCHISOARE
ZIUA FEMEILOR DIN MUZICĂ
ȘTII DE VREME? VINE VARA-N TOATĂ ȚARA
MOLDOVA SE PREGĂTEȘTE DE ADERARE
ROTAȚIA PĂMÂNTULUI A ÎNCETINIT

Dar înainte de călătoria sa dintr-un port de lângă Istanbul, cuprul a fost schimbat cu pietre de pavaj, vopsite cu spray pentru a semăna cu metalul semi-rafinat.

Mercuria, unul dintre cei mai mari cinci comercianți de petrol din lume, s-a adresat instanțelor turcești și britanice împotriva furnizorului Bietsan Bakir.

Poliția turcă a arestat un număr de persoane în legătură cu schema. „Au fost arestați suspecți despre care se crede că sunt implicați în diferitele segmente ale acestei fraude organizată împotriva Mercuria”, a declarat compania într-o declarație.

Se pare că metalul a fost încărcat inițial în primul transport de containere, înainte de a fi inspectat de o companie. Sigiliile utilizate pentru a preveni frauda au fost fixate pe containere. Dar containerele au fost deschise, iar cuprul a fost înlocuit cu pietre de pavaj, a declarat presei firma de avocatură Istanbul KYB.

Odată ce navele erau pe mare, Mercuria a plătit 36 ​​milioane dolari în cinci tranșe. Frauda nu a fost descoperită până când navele au început să sosească în portul chinez Lianyungang mai târziu în acea lună.

Mercuria a constatat că doar unul din șapte contracte utilizate de compania turcă pentru asigurarea încărcăturii era real, iar restul fuseseră falsificate.

Bietsan Bakir, firma turcă care a vândut cuprul lui Mercuria, nu a răspuns la solicitările de comentarii atunci când a fost contactată de Reuters. Săptămâna aceasta sunt așteptate mai multe audieri.