• Varșovia s-a dezvoltat într-o adevărată metropolă europeană.
  • Capitala Poloniei este încă în plină dezvoltare.
  • Proiectele de infrastructură sunt la tot pasul.

București are 1.8 milioane de locuitori, iar Varșovia are 1.7 milioane de locuitori.

Știu că promisiunea unui smart city e pe buzele fiecărui candidat la primărie, dar cât de viabilă e transformarea unui oraș cu trecut comunist într-unul cu prezent modern? Am găsit un oraș și-un model pentru București nu foarte departe de el. Se numește Varșovia.

Varșovia, oraș al centrelor științifice și academice moderne

Varşovia și-a câștigat locul pe lista metropolelor europene – este un oraş al centrelor ştiiţifice şi academice moderne, dar și al instituțiilor financiare.

Recomandări

LE-O DĂM ÎN VOT!
CE SCRIE PRESA INTERNAȚIONALĂ
SURSE: CIUCĂ DEMISIONEAZĂ
CINE ESTE CĂLIN GEORGESCU
ALEGERI 2024
GEOANĂ RUPE TĂCEREA

Capitala Poloniei spune o poveste. În timp ce Bucureștiul asistă la căderea Centrului său Vechi, Old Town din Varşovia e înscris pe lista Patrimoniului Mondial.

Sunt două lumi în centrul Varşoviei. Jumătatea veche a fost reconstruită după distrugerile suferite în al Doilea Război Mondial, iar cea nouă îţi dă impresia unui Manhattan în devenire.

Orașul se bucură de o dezvoltare dinamică: proiecte de infrastructură, educaţie de calitate, totul pentru cetăţeni. Ce are Varşovia şi nu are Bucureştiul nu e greu de identificat.

În timp ce în Bucureşti doar ai auzit noţiunea de spaţiu verde, Varşovia face planuri pentru o rută verde lungă de 237 de kilometri, care leagă 129 de locuri.

Bibliotecă cu grădină botanică pe acoperiș

Biblioteca din Varșovia are una dintre cele mai mari şi mai frumoase grădini botanice de acoperiş din Europa.

Varşovia e în continuă mişcare. Un milion de oameni circulă, zilnic cu mijlocul de transport în comun. Sistemul de metrou e unul dintre cele mai noi din Europa, iar autobuzele și tramvaiele sunt în perfectă stare. Au şi ei, însă, probleme cu traficul.

Varșovia stă prost la capitolul trafic

Varşovia se bucură de unul dintre cele mai mari sisteme de biciclete urbane din Europa. De asemenea, străzile sunt împânzite de trotinete electrice. Autobuzele sunt curate, statiile arată impecabil, iar masinile nu aglomereaza trotuarele, ci sunt parcări subterane. Stau și ei cam prost la capitolul trafic.

Are şi Varşovia punctele ei slabe. N-a rezolvat problema aglomerației la orele de varf; trenurile au rămas învechite, ca ale Bucureştiului, dar… dacă tragi linie, tot smart city e cuvântul care defineşte capitala Poloniei.