În anii ’90, ideea de supercar devenise deja comună, iată că McLaren a mers un nivel mai sus. Prin urmare, au lansat modelul F1, considerat primul hypercar din istorie și o mașină care a stabilit noi standarde de performanță.
Numele F1 nu a fost ales întâmplător. Acest McLaren ascundea un motor de 6.1 litri V12, dezvoltat de inginerii BMW care, la vremea respectivă, se ocupau de mașinile de Formula 1 BMW. Modelul F1 avea 618 cai putere și putea ajunge la 100 de km/h în doar 3.2 secunde.
Cel mai impresionant aspect: viteza maximă de 391 km/h. Practic, modelul britanic era mai rapid ca mașinile de Formula 1 din acea vreme.
Gordon Murray (considerat de mulți ca cel mai important proiectant din istoria Formulei 1), a fost geniul din spatele design-ului acestui McLaren.
El a venit cu ideea de a monta ușile tip fluture pentru un acces mai ușor în habitaclu. Totodată, a venit cu ideea ca volanul să fie poziționat central. Astfel, șoferul stătea în centru și avea o vizibilitate excelentă. Mai mult, este singurul supercar în care pot sta mai mult de două persoane, având practic trei locuri în față.
Formele caroseriei lui F1 au fost influențate de designul unui scaun de toaletă, pentru a asigura un flux aerodinamic optim. Caroseria era formată din titan și fibră de carbon, pentru o masă cât mai redusă.
Pentru a preveni supraîncălzirea propulsorului, compartimentul motorului este căptușit cu foițe de aur de 24 de carate pentru a reflecta eficient căldura.
Timp de 8 ani, doar 106 unități au fost produse, iar astăzi, prețul pentru un McLaren F1 sare de 20 de milioane de euro.
Advertisment