CINEMALEPH îți aduce unul dintre cele mai SMART filme despre comunicare din ultimii ani.

E vorba despre filmul NO al lui Pablo Larraín, din 2012.

Larrain este una din figurile importante ale filmului sud-american de azi, un regizor inteligent care insistă asupra unor teme dificile din istoria recentă.

Recomandări

ELICOPTERUL LUI RAISI S-A PRĂBUȘIT
CE SE ÎNTÂMPLĂ DACĂ RAISI A MURIT
CINE ESTE EBRAHIM RAISI?
VERSTAPPEN IA MARELE PREMIU LA IMOLA
DE CE E ROȘU PORTRETUL REGELUI?

Ca să înțelegi mai bine contextul istoric în care se desfășoară acțiunea din filmul No, trebuie să faci însă cunoștință cu Augusto Pinochet, generalul care a condus cu mână de fier statul Chile timp de 17 ani.

Ajuns la putere în 1973, cu sprijin american, Augusto Pinochet a impus un regim considerat de inamicii săi politici drept dictatură militară, în care creșterea economică spectaculoasă a statului Chile a fost mereu umbrită de persecuțiile politice și chiar executarea celor care se opuneau politicii lui Pinochet.

În filmul NO (2012) –campania pentru referendumul care a dus la înlăturarea lui Pinochet de la putere în 1988 este radiografiată din perspectiva advertising-ului. René Saavedra – un tânăr publicitar jucat de Gael García Bernal-  trebuie să construiască campania pentru referendum în tabăra care se opune rămânerii la putere a lui Pinochet pentru încă 8 ani, adică pentru tabăra NO.

Felul în care tânăr-ul publicitar va aborda o campanie de comunicare politică folosindu-se de instrumentele advertisingului comercial îți va aduce cu siguranță aminte de ultimele campanii electorale de la noi, când strategiile inteligent construite în online s-au dovedit a fi decisive.