Cine decide ce este și ce nu este o lucrare artă? Publicul, criticii, autorii, muzeografii, politcienii? Din când în când auzi aceste întrebări în programele de știri sau în dezbateri televizate.

E suficient să-ți amintești controversele iscate de banana lipită cu scotch și vândută la Miami cu 120 de mii de dolari drept lucrare de artă sau de disputele generate la noi de sculpturile expuse în primaria sectorului 1 din București.

Regizorul suedez Ruben Östlund abordează foarte curajos tema controverselor pe care arta contemporană le naște în spatial public în filmul său The Square.

Recomandări

LA VREMURI NOI, ROȚI NOI
IRAN ȘI ISRAEL CONTINUĂ CONFRUNTAREA
TAYLOR SWIFT, CRITICATĂ DUR DE COURTNEY LOVE
SUNAK PUNE STOP FUMATULUI
VICTORIA BECKHAM A ÎMPLINIT 50 DE ANI
ȘEFUL NATO A VORBIT CU IOHANNIS

Cu umor și inteligență, regizorul suedez face mișto cu multă dezinvoltură de snobismul elitei culturale din vremea noastră.

Povestea unui curator de muzeu care cade victima eternului război contemporan între libertatea de expresie și corectitudinea politcă i-a adus lui Ruben Östlund un Palme d Or la Cannes în 2017.

The Square îți arată dedesubturile unei industrii culturale care, în numele artei, recurge fără ezitare la impostură și ipocrizie în goana după profitul imediat.