• Epava cu oi moarte din Portul Midia ar putea fi adusă la mal în două zile
  • Scafandrii suportă greu mirosul leşurilor şi folosesc măşti cu filtru de carbon
  • Din cauza vremii rele, termenul de 35 de zile alocat prin contract a fost prelungit

Pericolul biologic din Constanţa, cauzat de nava cu oi răsturnată, va mai persista cel puţin două zile. Firma care se ocupă de aducerea la mal a vasului spune că operaţiunile sunt aproape de finalizare şi că problema va fi rezolvată în 48 de ore.

Alin Vintilă, reprezentant companie de ranfluare: Estimarea de azi de diminieaţă este de 48 de ore până când nava intră în plutire. După ce intră în plutire, urmează o altă etapă pentru că nava nu va fi adusă complet la verticală, pentru că animalele sunt comasate într-un singur bord. Şi chiar dacă ajunge în plutire, ea trebuie stabilizată şi se va monta un flotor.

Scafandrii suportă greu mirosurile puternice venite de la cadavrele oilor în putrefacţie, desi poartă măşti cu filtru de carbon. Cu toate acestea, reprezentantul societăţii care se ocupă de aducerea la linia de plutire a navei afirmă că încă nu există probleme de mediu sau pericolul unor infestări epidemiologice.

Recomandări

ISRAELUL A ATACAT IRANUL
CINE ÎNCEARCĂ SĂ-L ASASINEZE PE ZELENSKI?
UNDE MERGI AZI?
TEHERAN: IRAN NU PLĂNUIEȘTE UN RĂSPUNS
TAYLOR SWIFT CÂNTĂ DESPRE GÂNDURILE SUICIDARE
ONU DECIDE DACĂ RECUNOAȘTE SAU NU AUTORITATEA PALESTINIANĂ

Alin Vintilă, reprezentant companie de ranfluare: Scafandrii sunt în prima linie al acestui front. Cu toate măştile pe care le au, mirosul e insuportabil dar s-au obişnuit. Trag tare să termine cât mai repede.

Nava a ajuns la 15 grade faţă de verticală, însă totul s-a blocat după ce a fost descoperită o gaură în bord.

Alin Vintilă, reprezentant companie de ranfluare: Pe lângă încărcătura era și o gaură în bordaj. Nu s-a putut etanșa complet pentru că nu era dreaptă.

Vaporul Queen Hind, cu 14 mii de oi la bord, s-a răsturnat în Portul Midia pe 24 noiembrie 2019. Autorităţile au reuşit să salveze doar 254 de animale. Pentru că nu avea dotarea necesară, Administraţia Porturilor Maritime Constanţa a semnat un contract de aproximativ 4 milioane de euro cu o societate românescă pentru aduce epava la mal.