Nu știu cine i-a vândut premierului Nicolae Ciucă ideea cu scăderea cu 50 de bani a prețului la carburanți, însă nu știu dacă este așa de bună.

Pentru simplul fapt că nu rezolvă nimic, iar cei 2 miliarde de lei pe trei luni, cât ar costa toată operațiunea, din care un miliard de lei îi dă guvernul și 1 miliard de lei companiile petroliere, s-ar topi imediat.

Prețul barilului este atât de fluctuant din cauza tensiunilor geopolitice, adică din cauza războiului din Ucraina, încât s-ar putea ca prețul final de la pompă să nu scadă, ci chiar să crească, iar cei 50 de bani nu rezolvă nimic, nu ajută pe nimeni.

Recomandări

PUTIN: VOM DOBORÎ TOATE AVIOANELE F-16 TRIMISE UCRAINEI
SBF PRIMEȘTE 25 DE ANI DE ÎNCHISOARE
ZIUA FEMEILOR DIN MUZICĂ
ȘTII DE VREME? VINE VARA-N TOATĂ ȚARA
MOLDOVA SE PREGĂTEȘTE DE ADERARE
ROTAȚIA PĂMÂNTULUI A ÎNCETINIT

Venind din armată, premierul Ciucă nu este atât de familiar cu economia și cu evoluția prețurilor. Cu un miliard de lei, adică 200 de milioane de euro, pe care oricum nu-i are, în loc să reducă prețul la pompă cu 50 de bani, guvernul mai bine ar face o sală de sport și una de concerte și congrese de partid. Măcar ar rămâne ceva în urmă.

La ce aglomerație este pe șosele, pare că prețul benzinei și al motorinei nu ar reprezenta o problemă. Dacă peste noapte s-ar înregistra o cădere de trafic pentru că benzina este scumpă, atunci am mai înțelege intervenția guvernului. Dar nu este cazul, pentru că sunt bani în economie- albi, gri și negri.

Așa că premeirul Ciucă mai bine ar face ceva practic cu un miliard de lei, adică 200 de milioane de euro, ca să rămână ceva în urma lui. Că avem campioni mondiali, dar nu avem infrastructură sportivă.

Avem festivalul George Enescu în top trei din lume, dar în continuare marile orchestre cântă într-o sală de pe vremea lui Ceaușescu.

Și totuși au trecut 30 de ani de la căderea lui și tot nu reușim să punem în loc ceva nou.