Nu este o rochie roșie, este superlativul eleganței!

Dacă Chanel are jacheta din tweed și Yves Saint Laurent are tuxedo-ul, ei bine, rochia roșie este sinonimă cu Valentino. Student fiind, îndrăgostit de operă, Garavani descoperă puterea de seducție a roșului în ținutele sopranelor. Astfel că, la finele anilor 50, când și-a prezentat prima colecție, rochia roșie a devenit semnătura casei de modă.

„Cred că o femeie îmbrăcată în roșu este întotdeauna magnifică”, declara Valentino Garavani.

Recomandări

PUTIN: VOM DOBORÎ TOATE AVIOANELE F-16 TRIMISE UCRAINEI
SBF PRIMEȘTE 25 DE ANI DE ÎNCHISOARE
ZIUA FEMEILOR DIN MUZICĂ
ȘTII DE VREME? VINE VARA-N TOATĂ ȚARA
MOLDOVA SE PREGĂTEȘTE DE ADERARE
ROTAȚIA PĂMÂNTULUI A ÎNCETINIT

Rochia originală din colecția de debut, numită „Fiesta”, a fost o rochie de cocktail, fără bretele, confecționată din tul drapat și accesorizată cu trandafiri tridimensionali. Roșul pur al rochiei și design-ul au garantat succesul instantaneu. În acel moment se născuse o stea! Și prin stea, ne referim atât la Valentino însuși, cât și la culoarea iconică, numită ulterior „Roșu Valentino”.

Legendarul designer și-a creat propria combinație de pigmenți – 100% magenta, 100% galben, 10 % negru – pentru a obține iconicul „Rosso Valentino”. O culoare înregistrată care deține propria poziție în graficul oficial de culori Pantone. Nicio altă culoare nu a făcut o femeie să arate mai unică și mai splendidă în colecțiile casei de modă, fie că vorbim despre ready-to-wear sau haute couture.

Pentru Valentino, roșul nu este doar o culoare, este un semn atemporal, un logo, o nuanță emblematică a unei mărci cu tradiție, o valoare.

În anul 2008, Valentino, acest „ultimul împărat al haute-coutureului”, ne-a făcut cu mâna pentru ultima oară de pe catwalk, lăsând în urmă o impresionantă colecție de rochii roșii memorabile.