La început au fost produsele care satisfăceau nevoi simple. Unele s-au dovedit mai inspirate ca al-tele, prin urmare au început să fie copiate. Așa a apărut noțiunea de trademark – mărci înregis-trate, care să le protejeze unicitatea. Următoarea etapă a fost cea a brandurilor, care oferă consumatorilor beneficii funcționale și emoționale, iar deținătorilor valoare și influență mai mari.

În construcția unui brand, una din primele etape este cea referitoare la arhitectura de brand. Aceasta se referă la legătura între brandul de companie și selecția de produse și servicii pe care aceasta le oferă. Este asemănător cu ridicarea unei case: casa este brandul de companie, iar planul de construcție și amenajare reprezintă arhitectura brandului. Principalele avantaje sunt:

a. clienții pot naviga ușor prin oferta de produse sau servicii
b. angajații responsabili cu dezvoltarea produselor noi și promovarea celor existente au parte de mai multă claritate

Recomandări

CINE VA PRELUA ȘEFIA C.E.
NOU COD PENTRU SCHENGEN
NE LIPSEȘTE EDUCAȚIA FINANCIARĂ?
NE-A SALVAT VACCINUL?
CIOLACU: COALIȚIA NU SE RUPE
O ROMÂNCĂ ARBITREAZĂ LA UEFA

Există 4 arhitecturi de brand:

  1. monolitic – un masterbrand, adesea brandul de companie care este sursa pentru toate pro-dusele, serviciile și grupurile de clienți. Produsele se diferențiază prin numere sau descriptori.
  2. validat/endorsed – un masterbrand care validează alte sub-branduri reprezentând diverse grupuri de produse
  3. de sine stătător – portofoliu de branduri care există independent unul de celălalt, chiar dacă fac parte din aceeași companie. Brandul de companie nu este prezent.
  4. hibrid – o combinație între monolitic, endorsed și de sine stătător

Fie că ești la început de drum sau ai deja o prezență cunoscută în piață, arhitectura de brand este un exercițiu necesar pentru diferențiere și claritate, prin urmare:

  1. analizează legătura între brandul tău de companie și ceea ce oferi, folosindu-te de o schemă de tip arbore, cu brandul de companie ca punct de start
  2. notează ideile noi de produse sau servicii din viitor și cum vor fi acestea integrate
  3. definește arhitectura potrivită de brand în funcție de oferta prezentă și de planurile de viitor

O fundație solidă te protejează de concurență!