KisBis. Experimentul de inovație InnoCentive și avantajul gândirii „outside-in”

Așa cum scrie David Epstein în cartea sa Range, Alph a strâns 21 de nevoi ale cercetătorilor din echipa sa pentru care aceștia nu reușiseră să găsească încă soluții și a propus să le posteze pe site-ul companiei, astfel încât oricine să poată veni cu idei.

La început a fost primit cu scepticism și opoziție, colegii săi temându-se de divulgarea unor secrete comerciale. Alph a reușit să îi convingă și, spre surprinderea tuturor, una din soluții pentru sinteză moleculară a venit de la un…avocat care lucra cu patente în industria chimică.

Acest experiment l-a făcut pe Alph Bingham Will să înființeze InnoCentive – o companie de inovație deschisă și crowdsourcing. Aceasta pune la un loc companiile care caută răspunsuri la „Provocări” (sau nevoi nesatisfăcute) și publicul care dorește să le adreseze. Soluțiile potrivite primesc recompense în bani.

Publicul poate fi:
a. intern – angajații, partenerii sau clienții companiei
b. extern

Dacă o nevoie – indiferent cărui domeniu aparține – este foarte bine explicată, astfel încât să fie înțeleasă nu doar de specialiști, șansele ca ea să fie soluționată de oricine, de la oameni de știință, la avocați sau mecanici, crește.

În cazul în care te confrunți de mai mult timp cu situații aparent nerezolvabile, încearcă să folosești modelul InnoCentive al gândirii outside-in”. Sau – de ce nu – creează tu o versiune locală a conceputului.