Acum mai bine de cincisprezece ani, Kevin Roberts, CEO-ul unei foarte cunoscute agenții de publicitate, a câștigat un contract de patru sute de milioane de dolari datorită unei idei.

Ideea a purtat numele de lovemarks. Roberts cocheta de ceva timp cu noțiunea de dragoste în legătură cu brandurile, dar nu găsea materializarea acesteia într-un concept ușor de folosit. Într-una din călătoriile sale de afaceri cu Președintele agenției a luat un șervețel și a încercat să i-o expună grafic. Împreună au definitivat ceea ce avea să devină Matricea Dragoste/Respect a brandurilor.

Aceasta împarte produsele sau serviciile pe care o companie le oferă în patru cadrane în funcție de două variabile:
a. dragostea/atașamentul pentru un produs sau serviciu (axa orizontală) și
b. respectul pentru un produs sau serviciu (axa verticală)

Astfel au rezultat patru categorii:

1. Mofturile/Fads – produsele pentru care atașamentul consumatorilor este mare, dar respectul mic. Acestea sunt în general cele care sunt la modă acum și complet uitate peste un sezon.
2. Bunurile obișnuite/Commodities – produsele pentru care deopotrivă atașamentul și respectul consumatorilor sunt mici. Acestea sunt produsele de care oamenii au nevoie, dar nu și le doresc și nici nu le plac foarte mult.
3. Brandurile – produsele pentru care respectul consumatorilor este mare, dar atașamentul mai mic. Majoritatea produselor intră în această categorie, oferind în principal beneficii funcționale.
4. Lovemarks sau cadranul din dreapta sus – produsele pentru care deopotrivă atașamentul și respectul consumatorilor sunt mari. Aici a intervenit ideea câștigătoare a lui Roberts, acesta ar trebui să fie dezideratul brandurilor.
5.
Matricea Dragoste/Respect a brandurilor poate fi folosită și din perspectiva Brandurilor Personale astfel:

a. completează cele patru cadrane cu nume relevante din domeniul tău de activitate
b. observă ceea ce fac diferit cele pe care le-ai plasat în cadranul cu lovemarks
c. poziționează-te onest alături de ceilalți
d. stabilește strategia ta de a deveni un lovemark

În dreapta sus soarele răsare întotdeauna!

Recomandări

MACRON CERE ARMĂ NUCLEARĂ PENTRU UE
CE FACEM CU POLUAREA?
CHINA AVERTIZEAZĂ SUA
BANII PENTRU UCRAINA RĂMÂN ÎN SUA
NO MORE EMMA?
SORANA MERGE ÎN TURUL 3 LA MADRID OPEN