KisBis. Soft Power: Cum poți fi numărul unu înainte să ajungi pe podium

Power. Putere. provine din cuvântul latin potere, care înseamnă “a fi capabil, a putea”. Pentru cei care dețin puterea – fizică, mentală, economică, practic orice fel de putere – este evident că înseamnă mai mult decât a fi capabil.

Puterea înseamnă forță, fie că vorbim de autoritate atribuită sau influență câștigată.

Există un tip de putere, numită soft power, prin care un brand – fie el de produs, serviciu, persoană, organizație sau chiar țară – poate urca pe podiumul notorietății înainte să dețină cu adevărat puterea.

Monocle, o revista globală de afaceri și stil de viață, publică de peste 10 ani, în ediția comună decembrie/ianuarie, un top 20 țări care au excelat la capitolul soft power.

În funcție de contextul economic și politic al perioadei analizate, indicatorii relevanți variază. Pentru ediția de la sfârșitul anului 2021, cei mai importanți au fost:

• numărul de companii care se află în Top 100 companii
• persoane publice care le reprezintă bine țara – cum ar fi Roger Feder pentru Elveția
• numărul de universități aflate în Top 100 universități
• numărul de artiști care sunt în Top 100 streaming artists

Indicatorii aceștia sau alții similari nu sunt considerați relevanți statistic pentru a defini dacă o țară este sau nu o putere economică. În schimb, pot atrage interes turistic și investițional, pot genera o cultură cum este cea K-Pop din Coreea de Sud, care înseamnă venituri.

Soft Power te poate ajuta și pe tine sau afacerea ta pentru notorietate și interes de colaborare. Pentru a descoperi care sunt – în cazul tău – indicatorii relevanți – încearcă să observi:

• numărul de inițiative vizibile ale celor care activează pe aceași piață cu tine
• numărul experților recunoscuți care recomandă persoane sau afaceri similare
• numărul de participări în activități extra profesionale de un anumit tip – competiții sportive sau culturale

A deține puterea soft este o construcție sigură spre a deține puterea reală de pe podium.