Nu gasim oameni pe piata” este un enunt pe care aud des de la lideri si manageri in interactiuni. E un punct, o perspectiva care duce la un blocaj. Noi, ca organizații, ca antreprenori nu avem de facut nimic, noi nu putem influenta situatia, ca vorbim de piata si nu de noi. Adica noi nu avem nici o vina.

Există cel puțin 2 intrebari care ar merită explorate în astfel de situații:

  • oare ce avem noi de oferit? Suntem atractivi si realisti sau vrem sa primim mult si sa dam putin? Dacă ne uităm la cifre, observăm că sunt 12 milioane de oameni fără loc de muncă, doar în Europa și 54% dintre angajații din România se gâmdește să-și schimbe locul de muncă.
  • oare ne uitam la oamenii nostri? Oare putem recunoaste talentul? Ca daca tu nu gasesti potential la tine in organizatie, probabil nu cu piata ai o problema.

Cele două întrebări au un punct comun între ele, atenția la oameni. Indiferent dacă vorbim de nivelul de salarizare, de bonusuri, de recunoașterea și aprecierea meritelor, de posibilitățile de promovare sau despre viziunea companiei, trebuie să ne gândim la oameni la stabilirea acestora.

Recomandări

ISRAELUL A ATACAT IRANUL
CINE ÎNCEARCĂ SĂ-L ASASINEZE PE ZELENSKI?
UNDE MERGI AZI?
TEHERAN: IRAN NU PLĂNUIEȘTE UN RĂSPUNS
INS: PIAȚA REZIDENȚIALĂ SCADE
TAYLOR SWIFT CÂNTĂ DESPRE GÂNDURILE SUICIDARE

Înainte să ne gândim la piață, nu e mai simplu să ne uităm la cultura noastră organizațională? Sau să întrebăm pe cei care deja sunt la noi în organizație dacă ei ne văd atractivi? Și dacă nu, ce ar fi de făcut ca să devenim mai competitivi?

A da vina pe factorii externi, pe care nu le putem controla nu este niciodată o soluție. Chiar dacă este adevărat ce spunem, controlul nu e la noi, iar frustrarea nu cauzează decât inacțiune.

În schimb poți alege să fii mai atent la tine si la oamenii tăi, să fii fair si flexibil și vei avea șansa de a-i atrage pe cei mai buni oameni care există încă pe piață.