• Poate cei mai expuşi la infectarea cu virusul care sperie întreaga lume sunt şoferii care transportă oameni sau mărfuri în toată Europa
  • Ei sunt şocaţi de lipsa de reacţie a autorităţilor şi spun că le este frică
  • Pe ruta România-Italia se fac anual 120.000 de curse

Mii de şoferi români transportă zilnic persoane sau mărfuri pe ruta România-Italia. Şoferii spun că se tem de noul virus, dar că autorităţile române nu îi întreabă ce traseu au.

Autorităţile văd că nu ne întreabă nimeni de unde venim, ce facem…Soţia mă întreabă acasă cum e, că mai facem şi Italia, am mai fost şi în Italia de când e cu asta, dar nu ne întreabă nimeni nimic”, povesteşte un şofer.

Chiar m-am mirat, că mi-au luat buletinul cu mâna goală şi mi l-au dat tot la fel, cu mâna goală poliţistul de aici. Acuma mă gândeam să-mi dau cu spirt aşa pe mâini, măcar”, explică alt şofer profesionist.

Recomandări

ZELENSKI PRIMEȘTE RACHETE CU PRIORITATE
CUM SE PEDEPSEȘTE CONSUMUL LA VOLAN?
ZF: CREDIT FIX SAU DOBÂNDĂ. CE ALEGI?
UE INTERZICE TRANSBORDAREA GNL ÎN PORTURILE SALE
7/10 INVESTITORI SUNT ATRAȘI DE ROMÂNIA
CIOLACU VREA DATĂ PENTRU PREZIDENȚIALE

Normal că ne este teamă, pentru că ce se aude, ce se zvoneşte nu este o răceală chiar uşoară. Avem contact cu tot felul de persoane care nu poţi să ştii, sunt bolnavi, nu sunt bolnavi”, spune un alt şofer.

Sunt gândurile pe care le au cei peste 300.000 de şoferi profesionişti din România. Organizaţia care îi reprezintă – Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România cere Guvernului să nu îi ignore pe aceşti oameni. Pe de altă parte, reprezentanţii şoferilor spun că măsura cea mai eficientă – intrarea în carantină – ar însemna pierderi uriaşe pentru companiile din domeniu. Ar fi însă de acord cu o monitorizare atentă. Până atunci, unii şoferi îşi fac treaba ca şi cum nu s-ar fi întâmplat nimic.

În Italia. (şi nu vă e frică?) De coronavirus? Păi ne bagă şi pe noi în carantină acolo, mâncăm, bem. Evreunul pe care l-au anunţat autorităţile că se duce (în zone cu) Covid? În Germania, de exemplu, ce, în Germania nu este? (Ba da) Şi când s-a anunţat că este? Între România şi Italia se fac aproximativ 120.000 de curse pe an pe cale rutieră. Transportul rutier international a contribuit anul trecut cu 4,6 miliarde de euro la economia României”, povesteşte alt şofer.