Poveștile fără sfârșit despre avantajele pe care inteligența artificială le aduce companiilor de IT, care pot livra mai repede și cu mai puțini oameni mai multe proiecte, au devenit o sursă de tensiuni și în România, în negocierile pe care furnizorii de tehnologie le au cu clienții lor. De unde aceste tensiuni? Auzind zi de zi despre cum firmele de IT fac totul mai repede și cu mai puțini oameni cu ajutorul AI – în traducere cu costuri mai mici și o marjă de profit mai mare, clienții au devenit frustrați și au început să le ceară furnizorilor tech să taie puternic din prețuri, pentru a participa și ei la profitul oferit de AI. Nu sunt bancuri, nu sunt presupuneri ci realitata de zi cu zi din întâlnirile pe care le au companiile de IT cu clienții din România, spune Eugen Schwab, vicepreședinte pentru Europa Centrală și de Est al companiei de analiză Pierre Audoin Consultants (PAC).„Clienţii au senzaţia şi încercă să pună presiune pe furnizori spunând că «nu, sigur puteţi să-mi oferiţi (un preţ) cu 20 % mai mic sau cu 15 % mai mic, că ştiu eu, am auzit eu, am citit eu că dacă folosiţi AI-ul o să aveţi nevoie de cu 25% mai puţin oameni, mai puţine zile/om şi vreau şi eu să beneficiez, “vreau şi eu să câştig o parte din beneficiul adus de AI” – cam acesta este lucrul pe care îl transmit clienții către furnizorii de IT, spune Schwab. Realitatea este că da, companiile de IT folosesc AI, dar nu toate o fac la fel de bine și eficient, și chiar și cele care reușesc acest lucru – firmele mari în general – nu obțin reduceri de costuri dramatice. Rezultatul acestei situații? Multe proiecte blocate de digitalizare care ajung să se blocheze la aceste discuții despre costuri. Care ar fi soluția pentru ieșirea din acest blocaj? Ambele părți trebuie să se educe și să se informeze mai bine despre ce este și ce poate face inteligența artificială.
Advertisment
Recomandări
Partenerii noștri