Ți-ai încărcat toate bateriile? Când iți pui toate dispozitivele la încărcat seara s-ar putea să te gândești că viitorul e electric și s-ar putea să ai dreptate. Dar tot mai rămâne o întrebare a cărui răspuns e încă un mister. Electric înseamnă și verde? Salvăm planeta dacă stăm conectați tot timpul la priză?
Să produci curent electric din surse regenerabile e clar cea mai curată variantă de a produce energie. Panourile solare, eolienele și hidrocentralele sunt cea mai mare gură de oxygen pe care a luat-o pământul în ultimele decenii. Problemele încep să apară când această energie produsă trebuie stocată undeva. Aici lucrurile își mai pierd din culoare, iar energie verde devine un portocaliu stins. Bateriile sunt cel mai bun loc în care să iți tii curentul – partea rea e că tot ele sunt și piedica dintre electricitate și emisii zero de carbon. De ce? Pai, în timpul producției, o baterie trimite în atmosferă până la 200 de kg de dioxid de carbon pentru fiecare kwh pe care urmează să Îl aibă. Adică mașinuța electrică pe care o fac românii la Mioveni iese de pe porțile fabricii cam cu 5 tone de dioxid de carbon pe conștiință. Deci ajunge să fie verde după ce pune prima roată pe drumurile patriei. Sau poate că nu. Deși reclamele ne fac să credem că mașinile elctrice nu îi fac planetei nici un rău, ele produc în medie cam 6 kg de dioxid de carbon la suta de kilometrii. Ca să înțelegi ce înseamnă asta iți spun că o mașină diesel produce cam 17 kg de dioxid de carbon în aceeași sută de km. Pe lângă toate astea, oamenii mai au o problemă – din miliardele de baterii care sunt vândute în fiecare an, doar 5% dintre baterii ajung să fie reciclate. La finalul zilei, energia electrică e cea mai bună variantă pe care o avem și nu soluția minune care ne va scăpa de poluare.

Recomandări

DATORIA PUBLICĂ A ROMÂNIEI CREȘTE
ROMÂNI EVACUAȚI DIN GAZA
MACRON A IEȘIT LA ATAC
CÂTE LOCUINȚE DEȚINE TAYLOR SWIFT?
RECONSTRUCȚIA FACIALĂ A UNEI FEMEI DE 75.000 DE ANI
CEI MAI BOGAȚI OAMENI DIN SUA