Conform unui studiu realizat de firma de audit și consultanță PwC, liderii de afaceri din România, adică directorii generali ai marilor companii se arată mai puțin preocupați de aspecte ce țin de identificarea și pregătirea viitorilor lideri.

Doar 16% din directorii generali care au răspuns la PwC Survey au pe agenda lor subiectul de a găsi și a pregăti viitorii lideri. Doar 7% dintre ei au pe agenda subiecte ce țin de diversitate și incluziune, teme care sunt la modă pe piața vestică.

Dar ca să ne întoarcem la lideri, faptul că doar 16% dintre directorii generali actuali ai marilor companii se uită la cine vine din spate, la cei care ar trebui să conducă peste câțiva ani companiile, mi se pare o cifră extrem de îngrijoratoare.

Recomandări

CÂND ADERĂ MOLDOVA LA UE
CUM ÎNVINGE EUROPA CRIZA ENERGETICĂ
PRĂBUȘIREA PODULUI DIN BALTIMORE
CILLIAN MURPHY DEVINE VEGAN
GOSLING ÎȘI FACE COMPANIE DE PRODUCȚIE
ROTAȚIA PĂMÂNTULUI A ÎNCETINIT

Companiile trebuie sa aibă lideri care să ducă businessul înainte, care să fie în stare să depășească obstacolele și crizele care apar și care să contribuie prin determinare, energie și idei la creșterea afacerilor.

Toată lumea constată că România nu are lideri politici și din această cauză țara pare să fie lăsată de izbeliște, nu are o strategie de dezvoltare și un reper unde vrem să ajungem.

Din acest motiv lumea are mai mare încredere în FMI, în Uniunea Europeană, în comisarii europeni, în liderii externi.

Chiar dacă câteodată sunt mai slab pregătiți, expații sunt văzuți mult mai bine în fruntea companiilor din România de către români.

Dacă lipsa leadershipului politic se duce și în business nu este deloc bine.

Dacă multinaționalele au un sistem care le poate duce înainte în orice moment chiar și fără lideri, companiile românești antreprenoriale nu pot scoate capul la suprafață și nu pot crește fără să aibă pe cineva în frunte, care să împingă lucrurile.