• TikTok declară că nu permite publicitate politică plătită.
  • Analiza CNA arată că TikTok a permis promovarea indirectă a mesajelor politice.
  • CNA constată lipsa transparenței algoritmilor și în publicitatea politică.

Consiliul Național al Audiovizualului cere Comisiei Europene ca, în temeiul Regulamentului privind serviciile digitale, să investigheze TikTok. De asemenea, se cere și o evaluare detaliată a riscurilor democratice legate de activitatea TikTok în România, după turul 1 al alegerilor prezidențiale.

Ce a sesizat ca ar fi în neregulă CNA și pentru ce este solicitată ancheta pe TikTok?

Este vorba despre un raport în care Călin Georgescu ar fi înregistrat o creștere semnificativă în preferințele electorale, de la 2% la 22%. Este o evoluție atribuită campaniei de pe Tiktok, bazată pe coordonarea unor conturi care să îl promoveze constant fără a avea acest lucru marcat. Este o amplificare artificială prin algoritmi și hashtag-uri. CNA avertizează că această campanie nu a fost transparentă și solicită Comisiei Europene să inițieze o investigație asupra platformei și să impună măsuri.

Cât de transparentă a fost campania reclamată?

CNA spune că s-a constatat lipsa transparenței în publicitatea politică, ceea ce contravine regulamentului privind serviciile digitale al Comisiei Europene. Deși platforma a declarat că nu permite publicitatea politică, raportul arată că platforma a permis acest lucru în mod indirect.

Recomandări

ROMÂNIA INTRĂ ÎN SCHENGEN
RUSIA DĂ „TRAVEL TIPS”
ROMÂNIA + BULGARIA = SCHENGEN
UN VIITOR ELECTRONIC
ÎNCHIDEREA „ABATOARELOR”
DOBOARĂ ARMATA DRONELE?

Citește și