Cum sunt recrutați polițiștii în Franța. Mesajele transmise de francezi vs. anunțurile de la noi

  • În Franța vor fi angajați peste 3.500 de polițiști
  • „A proteja este cea mai frumoasă meserie din lume” este sloganul Ministerului de Interne francez
  • Francezii sunt foarte convingători. În schimb, noi ducem lipsă de sare și piper

Poliția din Franța a pornit o campanie de recrutare pentru a angaja peste 3.500 de ofițeri. Vreme de o lună, spotul de campanie va ajunge la televizor și în online. Ministerul de Interne francez vrea să atragă noi colegi cu sloganul: „A proteja este cea mai frumoasă meserie din lume”.

„A proteja. A proteja pe celălalt, victimele și pe cei vulnerabili. A proteja pe teren și dincolo de asta. A proteja ziua și noaptea. A proteja adevărul. A proteja societatea. A proteja instituțiile și valorile noastre. A proteja, cea mai frumoasă meserie“.

Fără să vrei, te gândești și la anunțurile de la noi. Când Marcel Vela conducea ministerul, el anunța în limbaj de lemn aceste lucruri: „Pentru reducerea deficitului de personal am aprobat pentru perioada următoare demararea procedurilor de concurs în vederea încadrării a 2.073 de posturi de execuție de ofițer prin trecerea agenților de poliție, maiștrilor militari, în corpul ofițerilor. Așadar, am luat toate aceste decizii pentru că scopul nostru este să protejăm românii, să creștem eficiența misiunilor de salvare a persoanelor și să continuăm consolidarea încrederii în acest minister“.

Să nu te gândești că actualul ministru, Lucian Bode, este mai strălucit. El se limitează, spre deosebire de predecesorul său, doar la mesaje pe Facebook.

CITEȘTE ȘI Furia polițiștilor francezi. Cer guvernului „să pună capăt situației grave pe care o traversează țara în materie de securitate“

Cert este că și la acest capitol mai avem de învățat. Corina Neagu, consultant HR, recunoaște că francezii sunt foarte convingători. În schimb, noi ducem lipsă de sare și piper.

„Mesajele Ministerului de Interne român în ceea ce privește atragerea de candidați sunt seci. Dacă ne raportăm la lipsa de încredere în Poliția Română și în autorități în general, primul pas ar fi o curățenie internă, generală. Pe urmă putem face reclame pe activități concrete. Siguranță și încredere nu trebuie să rămână doar la nivel de slogan“, spune Corina Neagu,