- În februarie, Autoritatea de Conduită Financiară din Regatul Unit (FCA) a îndemnat la prudență în ceea ce privește utilizarea influencerilor în comercializarea produselor financiare.
- În trecut, președintele FCA, Charles Randell, a acuzat influencerii care promovează criptomonedele că alimentează iluzii de îmbogățire rapidă.
- Comisia australiană pentru valori mobiliare și investiții spune că ar putea avea nevoie de o licență pentru a oferi astfel de consultanță.
Influencerii din Australia riscă până la cinci ani de închisoare dacă încalcă legile privind consilierea financiară, avertizează o nouă fișă informativă. Comisia din Australia pentru valori mobiliare și investiții (ASIC) spune că aceștia ar putea avea nevoie de o licență pentru a oferi astfel de sfaturi.
Advertisment
Un sondaj ASIC din 2021 a sugerat că 33% dintre tinerii cu vârste cuprinse între 18 și 21 de ani urmăresc influencerii financiari și a constatat, de asemenea, că 64% dintre tinerii din Australia și-au schimbat comportamentul financiar din cauza unui influencer.
Comisarul ASIC, Cathie Armour, a declarat că este esențial ca „influencerii care discută produse și servicii financiare online să respecte legile privind serviciile financiare. În caz contrar, aceștia riscă sancțiuni substanțiale și pun investitorii în pericol”.
Recomandări
Aleks Nikolic, căruia nu-i place eticheta de influencer, dar care postează despre investiții financiare pe Instagram, TikTok și Twitter, a declarat pentru The Guardian că fișa de informare a fost utilă. „Cred că este una dintre cele mai clare și mai bune comunicări pe care le-au făcut vreodată, potențial vreodată”, a declarat pentru ziar. „Evident, toată lumea se va strădui nebunește acum să devină conformă, dar acesta era scopul”.
Fișa de informare a oferit, de asemenea, o serie de exemple de declarații care ar putea constitui consultanță financiară.
De exemplu, „Voi împărtăși cu tine cinci acțiuni pe termen lung care vor merge bine și pe care ar trebui să le cumperi și să le păstrezi„, a fost probabil un sfat de produs financiar dat de influencerii din mediul online, a declarat ASIC.
Dar „puteți economisi bani în fiecare săptămână pregătindu-vă singuri prânzurile gătite acasă pentru serviciu, în loc să mâncați în oraș”, a fost doar un sfat pentru buget și este puțin probabil să fie un sfat privind produsele financiare.
Fișa de informare avertizează, de asemenea, că și formularea de observații înșelătoare sau mincinoase cu privire la produsele financiare ar putea încălca legea. De asemenea, se subliniază că distribuirea de linkuri de afiliere care trimit adepții la brokeri online ar putea constitui o ofertă de servicii financiare și ar putea necesita o licență.
Partenerii noștri