Unde și cum poți reclama o înșelătorie de Black Friday

Sursa foto: Profimedia
  • Poți reclama la Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) practicile înșelătoare ale comercianților, cu ocazia Black Friday.
  • Reclamația la ANPC poate fi transmisă în scris sau în format electronic, folosind un formular de sesizare online.

Practica unor magazine de a crește prețurile unor produse doar pentru a simula ulterior o reducere oferită de Black Friday, fără ca prețul respectiv să fie modificat efectiv, poate fi reclamată de clienți și sancționată de autorități.

Măsura este reglementată prin OG 99/2000, act normativ care stabilește că un produs redus cu ocazia Black Friday sau altor evenimente, care are un preț mai mare decât cel mai mic preț din ultimele 30 de zile (prețul de referință), reprezintă o practică menită să îi păcălească pe consumatori, caz în care aceștia se pot adresa ANPC.

Reclamația la ANPC poate fi transmisă în scris sau în format electronic, folosind formularul de sesizare online, disponibil pe site-ul Autorității. Sesizarea se face în nume personal și trebuie să fie însoțită de documente care să probeze practica înșelătoare, cum ar fi anunțuri, reclame, fotografii cu prețurile respectivului produs etc.

ANPC este și instituția care aplică amenzile, iar Autoritatea chiar a anunțat controale drastice cu ocazia Black Friday. Tocmai de aceea, a fost înfiinţat Comandamentul Special Black Friday, care are drept scop supravegherea permanentă a ofertelor cu promoţii, din această perioadă, indiferent de domeniul de activitate.

Marți, ANPC a amendat cu 50.000 lei Altex România pentru produsele promovate ca fiind cu reducere pe site-ul companiei, care aveau, de fapt, prețul neschimbat sau chiar mai mare decât cel mai mic din ultima lună.