Unde și cum poți reclama o înșelătorie de Black Friday

Illustration of a smartphone screen showing promotions for Black Friday, which since its introduction in 2014 in the French retail sector, is now considered as the shopping event of the year. With discounts up to 90% on some items, major brands offer this operation in their shops and also online, such as Amazon. Paris, France - 2020/11/03 - Photography by Joao Luiz Bulcao / Hans Lucas.
Illustration de l ecran d un telephone portable presentant les promotions du Black Friday, qui depuis son introduction en 2014 dans le commerce en France, est considéré comme l evenement commercial de l annee. Avec des reductions allant jusqu a 90 % sur certains articles, les grandes marques proposent cette operation dans leurs magasins mais aussi en ligne, comme Amazon. Paris, France - 2020/11/03 - Photographie de Joao Luiz Bulcao / Hans Lucas.,Image: 567203023, License: Rights-managed, Restrictions: , Model Release: no

Practica unor magazine de a crește prețurile unor produse doar pentru a simula ulterior o reducere oferită de Black Friday, fără ca prețul respectiv să fie modificat efectiv, poate fi reclamată de clienți și sancționată de autorități.

Măsura este reglementată prin OG 99/2000, act normativ care stabilește că un produs redus cu ocazia Black Friday sau altor evenimente, care are un preț mai mare decât cel mai mic preț din ultimele 30 de zile (prețul de referință), reprezintă o practică menită să îi păcălească pe consumatori, caz în care aceștia se pot adresa ANPC.

Reclamația la ANPC poate fi transmisă în scris sau în format electronic, folosind formularul de sesizare online, disponibil pe site-ul Autorității. Sesizarea se face în nume personal și trebuie să fie însoțită de documente care să probeze practica înșelătoare, cum ar fi anunțuri, reclame, fotografii cu prețurile respectivului produs etc.

ANPC este și instituția care aplică amenzile, iar Autoritatea chiar a anunțat controale drastice cu ocazia Black Friday. Tocmai de aceea, a fost înfiinţat Comandamentul Special Black Friday, care are drept scop supravegherea permanentă a ofertelor cu promoţii, din această perioadă, indiferent de domeniul de activitate.

Marți, ANPC a amendat cu 50.000 lei Altex România pentru produsele promovate ca fiind cu reducere pe site-ul companiei, care aveau, de fapt, prețul neschimbat sau chiar mai mare decât cel mai mic din ultima lună.

Exit mobile version