• O nouă lege din Australia permite angajaților să ignore comunicațiile de la angajatori după orele de lucru.
  •  Legea nu interzice angajatorilor să contacteze angajații, dar le oferă dreptul de a nu răspunde.
  • Deși unii angajați consideră că noua lege este esențială pentru a ajuta la deconectare, alții sunt sceptici.

În Australia a intrat în vigoare o normă privind „dreptul la deconectare”, care oferă o ușurare persoanelor care se simt obligate să răspundă la apeluri sau să citească mesaje de la angajatori după ce și-au încheiat ziua de lucru, scrie BBC.

Noua lege le permite angajaților să ignore comunicațiile după orele de lucru, dacă doresc, fără teama de a fi pedepsiți de șefii lor. Un studiu publicat anul trecut estima că australienii lucrau în medie 281 de ore suplimentare neplătite pe an. Mai mult de 20 de țări, în principal din Europa și America Latină, au norme similare.

Legea nu interzice angajatorilor să contacteze lucrătorii după orele de lucru. În schimb, le dă angajaților dreptul de a nu răspunde, cu excepția cazului în care refuzul lor este considerat nerezonabil.

Recomandări

TRUMP RESPINGE SONDAJELE
DIASPORA FACE DIFERENȚA
VIITORUL MOLDOVEI SE DECIDE
NOVO, CONTRA OBEZITĂȚII
SĂNĂTATE CU ORICE CHIP
UNDE MĂNÂNCI AZI?

Conform normelor, angajatorii și angajații trebuie să încerce să rezolve disputele între ei. În cazul în care nu se reușește găsirea unei soluții, Comisia australiană pentru muncă echitabilă (FWC) poate interveni.

FWC poate ordona angajatorului să nu mai contacteze angajatul în afara programului. În cazul în care consideră că refuzul angajatului de a răspunde este nerezonabil, îi poate ordona acestuia să răspundă.

Nerespectarea ordinelor FWC poate duce la amenzi de până la 19.000A$ (12.897$) pentru un angajat sau de până la 94.000A$ pentru o companie. Organizațiile care reprezintă lucrătorii au salutat această măsură.

Consiliul Australian al Sindicatelor a declarat că aceasta „va permite lucrătorilor să refuze contactele nerezonabile în afara orelor de lucru și va permite un mai bun echilibru între viața profesională și cea privată”.

Un expert de la locul de muncă a declarat pentru BBC News că noile reguli vor ajuta și angajatorii.

„Orice organizație care are un personal care se odihnește mai bine și care are un echilibru mai bun între viața profesională și cea privată va avea un personal mai puțin predispus la concedii medicale, mai puțin predispus să părăsească organizația”, a declarat John Hopkins de la Swinburne University of Technology.

„Orice lucru care aduce beneficii angajatului are beneficii și pentru angajator”.

Cu toate acestea, angajații au avut o reacție mixtă la noua lege. „Cred că este de fapt foarte important să avem astfel de legi”, a declarat pentru Reuters Rachel Abdelnour, angajată în industria publicității.

„Ne petrecem atât de mult timp conectați la telefoanele noastre, conectați la e-mailurile noastre toată ziua, și cred că este foarte greu să ne deconectăm așa cum este”.

Alții, cu toate acestea, nu cred că noile reguli vor face o mare diferență pentru ei. „Cred că este o idee excelentă. Sper să prindă. Totuși, mă îndoiesc că va prinde în industria noastră, ca să fiu sincer”, a declarat agenției de știri David Brennan, un lucrător din industria financiară.

„Suntem bine plătiți, se așteaptă de la noi să livrăm, iar noi simțim că trebuie să livrăm 24 de ore pe zi.”

Citește și