• Arad, Oradea și Reșița completează topul orașelor prietenoase cu bicicliștii.
  • Sibiul are cea mai dezvoltată infrastructură velo din țară – 96 km de piste.
  • Cartierele Ștrand și Valea Aurie din Sibiu sunt ideale pentru mersul pe bicicletă.
  • Bucureștiul are doar 16 km de piste, multe dintre ele impracticabile.
  • Cele mai lungi trasee din Capitală sunt pe Splaiul Independenței și Șoseaua Giurgiului.
  • Multe piste din București sunt înguste, întrerupte sau ocupate de mașini.

Poți pedala în voie, dar nu peste tot te simți în siguranță. În timp ce unele orașe din țara ta pun accent pe piste bine gândite, altele abia dacă bifează câțiva kilometri de asfalt dedicat bicicliștilor.

Sibiul are cea mai dezvoltată infrastructură velo din țară

Dacă vrei să te bucuri de plimbări relaxante cu bicicleta, fără stresul traficului sau al pistelor prost amenajate, Sibiul este una dintre cele mai bune alegeri din țară. Orașul a investit consistent în infrastructura velo, ajungând la aproximativ 96 de kilometri de piste pentru biciclete. Acestea sunt bine semnalizate și acoperă o bună parte din oraș, oferind siguranță și continuitate în deplasare.

În plus, orașe precum Arad, Oradea și Reșița urmează exemplul Sibiului și urcă rapid în clasamentele privind mobilitatea urbană pe două roți.

Recomandări

RĂZBOI TOTAL
CARE SUNT MĂSURILE FISCALE
ROMÂNIA ARE PREMIER
DE LA RĂZBOI ÎNAPOI
„SĂ NU INTRE ÎN RĂZBOI”
CÂND ÎNCEP INVESTIGAȚIILE?

Ce probleme întâmpină bicicliștii în București


Deși Capitala este unul dintre cele mai aglomerate orașe din România, infrastructura pentru bicicliști este, din păcate, mult în urmă. Bucureștiul are doar aproximativ 16 kilometri de piste de biciclete omologate, mult sub nivelul altor orașe din țară. Cele mai lungi trasee se află pe Splaiul Independenței (3,35 km) și pe Șoseaua Giurgiului (2,74 km), însă chiar și acestea lasă de dorit din punct de vedere al calității.

În unele locuri, pistele sunt atât de înguste încât nu pot fi utilizate în siguranță, iar în altele, sunt ocupate frecvent de mașini parcate sau de pietoni. Mulți bicicliști aleg să meargă direct pe carosabil sau în parcuri, dar asta nu e o soluție sustenabilă. Fără un plan coerent și investiții serioase, mersul cu bicicleta în București rămâne mai degrabă un act de curaj decât o alternativă reală la transportul motorizat.