Care sunt beneficiile cafelei. Consumul moderat poate avea efecte pozitive asupra sănătăţii

  • Consumul moderat de cafea nu crește riscul de aritmii cardiace.
  • Medicul îți recomandă să bei 3 – 4 cești de cafea pe zi.
  • Experții îți spun să bei cafea proaspăt măcinată.

O dimineață bună începe cu o ceașcă de cafea. Acum te vei bucura și mai mult de gustul cafelei când vei afla ce sortiment este cel mai bun pentru sănătate ta.

Marius Nica este barist și îți recomandă să consumi cafea proaspăt prăjită, mediu spre light.

„Cafeaua să fie proaspăt măcinată pentru că prin măcinare crești gradul de oxidare al boabelor și cu cât e măcinată mai demult cu atât aromele din ea ispar și ea începe să râncezească, indiferent cum este păstrată.

Dacă bei un espresso, adică o cafea foarte scurtă și concentrată, eneficiul ei este mai puțin ăsta de a-ți ajuta conexiunile neuronale și ajută mai mult la digestie”, spune Marius Nica.

El spune că cele mai bune sortimente de cafea sunt cele din America Centrală sau Asia. Mai puțin recomandată este cafeaua din soiul robusta sau calliphora. Aceste sortimente se vând prin cooperative și nu se cunoaște exact proveniența lor.

„Ca și specie, soi de cafea, recomand arabica pentru că este mai aromată, dar și modul de recoltare și modul de accesare a acestei cafele este cumva mai trasabilă, adică poți să știi de la cine ai cumpărat cafeaua”, a mai spus Marius Nica.

Cafeaua are și numeroase beneficii pentru sănătate. Medicul de familie Anca Deleanu îți spune că această licoare îți poate crește performanțele cognitive.

„Boala Parkinson evoluează mai puțin sever la persoanele care beau cafea. Este un drenor minunat al vezicii biliare. De asemenea, are și efecte antidiabetice. Cafeaua reduce incidența morții subite de cauza cardiovasculară”, spune medicul de familie.

Însă, cafeaua băută în exces iți poate crea probleme de sănătate. Printre acestea se numără și o ușoară creștere a tensiunii arteriale.