Ce este „throning”? Generația Z a inventat un nou tip de întâlnire cu cineva care îți crește reputația

Dacă te întrebi care e trendul în materie de dating, GEN Z preferă acum- „throning”. Termenul „Throning” indică acele întâlniri care nu implică dragostea, ci statutul social.

Potrivit Psychology Today, termenul argotic înseamnă „să te întâlnești cu cineva care îți crește reputația (și, probabil, ego-ul) doar prin asociere”, plasându-l, în esență, pe un tron teoretic. Acest studiu este publicat în revista Science Advances a constatat că utilizatorii aplicațiilor de dating încearcă să găsească o pereche cu aproximativ „25% mai dorită decât ei înșiși”.

Așadar, „Throning” definește acea întâlnire cu cineva cu scopul în principal pentru a-și îmbunătăți reputația și pentru a-și spori ego-ul prin asociere – a pune un partener pe tron ​​pentru a-l arăta altora, mai degrabă decât să-i pese de partener ca persoană reală.

Practic, este efectiv o formă de hipergamie, care poate exista de la începutul întâlnirilor. Hipergamia este practica de a te întâlni sau de a te căsători cu cineva cu un statut superior, în încercarea de a-și îmbunătăți într-un fel situația. În timp ce hipergamia poate avea o serie de obiective diferite, scopul tronării este foarte specific: să te întâlnești cu cineva pentru a-ți îmbunătăți reputația.

Care este impactul rețelelor social asupra acestui fenomen de „throning”?

Experții avertizează că această tendință este alimentată puternic de rețelele sociale, unde numărul de urmăritori și influența online au devenit criterii principale în alegerea unui partener. „Este vorba de căutare de aur, dar pentru faimă mai degrabă decât pentru bani – deși cele două vin de obicei mână în mână”, explică specialiștii.

Tinerilor le este recomandat să se concentreze pe conexiuni autentice și să evite să transforme relațiile într-un instrument de câștigare a popularității online.

Exit mobile version