• Venitul mediu al unui tânăr român din Generaţia Z (18 – 24 de ani), este de 432 euro pe lună
  • Pentru mai bine de o treime (39%) părinţii sunt în continuare principala sursă de venit
  • 31% au un loc de muncă full-time

Venitul mediu al unui tânăr român din Generaţia Z (18 – 24 de ani), este de 432 euro pe lună, adică aproximativ 2.130 lei. Pentru mai bine de o treime (39%) părinţii sunt în continuare principala sursă de venit, în timp ce 31% au un loc de muncă full-time, iar 12% primesc burse şcolare, arată un studiu Mastercard.

Cel mai tânăr grup de consumatori, care decid în prezent tendinţele viitoare ale pieţei, cuprinde circa 11,5 milioane persoane (7,2% din populaţie) în cele 11 ţări vizate de studiu, printre care şi România.

Gen Z este prima generaţie născută într-o perioadă în care internetul este disponibil la scară largă şi sunt nedespărţiţi de lumea digitală. Sunt consumatori avizi de social media, cele mai populare reţele fiind YouTube (90%), WhatsApp (88%), Instagram (85%), Facebook (82%) şi Tik Tok (67%).

Recomandări

POPULARITATEA AMERICII ESTE ÎN DECLIN
TRIMITEM PATRIOT UCRAINEI?
NOI IPAD-URI DE LA APPLE
CAMILLA ÎNDEAMNĂ COPIII LA CITIT
PRINȚUL HARRY MERGE ÎN UK
27 DE CICLIȘTI ROMÂNI MERG LA CAMPIONAT

Potrivit Mastercard, pentru această generaţie digitală, comerţul electronic este un mediu natural, iar 74% cumpără online cel puţin o dată pe lună, în principal, îmbrăcăminte (55%) şi alimente (35%) sau pentru comenzi în şi de la restaurante sau baruri (32%), precum şi pentru plata utilităţilor (31%).

În acelaşi timp, acordă atenţie preţurilor şi sunt iubitori de promoţii. 66% dintre ei caută întotdeauna mai multe informaţii despre un produs, accesând mai multe surse, înainte de a cumpăra, iar 69% verifică dacă produsul dorit este disponibil oriunde altundeva la promoţie.

Atunci când cumpără online, Gen Z preferă plăţile digitale. Însă, deşi vorbim despre o generaţie digital-first, 52% dintre aceştia aleg să achite comanda la livrare, următoarele metode preferate fiind plata cu cardul de debit sau de credit (27%).

În ceea ce priveşte cumpărăturile în magazine fizice, Gen Z preferă tot plăţile fără numerar. 26% dintre respondenţii studiului Mastercard plătesc cu un card aproape zilnic şi 38% îl folosesc mai des decât numerarul. Unul dintre principalele obstacole în calea plăţii cu cardul este lipsa terminalelor POS din magazine. În acest context, 29% dintre tinerii din România consideră că încă sunt prea puţine locuri care acceptă plata cu cardul.