• Teambuilding-ul este esențial pentru consolidarea relațiilor și creșterea eficienței în cadrul echipelor.
  • Activitățile de teambuilding ajută la creșterea încrederii între membri, facilitează o comunicare mai bună și conectează echipele remote.
  • Organizarea eficientă a unui teambuilding implică planificarea din timp, implicarea echipei în alegerea activităților, asigurarea prezenței participanților și gestionarea bugetului.

Fie că ești responsabil de managementul resurselor umane, coordonare de echipă sau ai rolul de manager, teambuilding-ul reprezintă un aspect esențial pentru consolidarea relațiilor și creșterea eficienței în cadrul echipei tale. 

„Teambuilding-ul este un instrument eficient atunci când vrei să dezvolți o cultură organizațională bazată pe munca în echipă, dar și să motivezi angajații într-un mod distractiv. Pe lângă asta, ajută și la cunoașterea participanților și creșterea nivelului de încredere la nivel de echipă”, declară Mădălina Barbu, Senior Project Manager & Trainer HPDI România, companie care construiește programe de training, teambuilding și coaching.

O analiză realizată de Frontiers in Psychology, cu ajutorul coreeanului Sang Hyun Kwon, parte din Departmentul de Educație Fizică, Universitatea Yonsei University, din Seul, a arătat impactul pozitiv al teambuilding-ului în cazul echipelor sportive. Diferitele abordări ale formării echipei, concentrate fie pe interacțiunile sociale, fie pe obiectivele și sarcinile grupului, au avut ca rezultat îmbunătățiri corespunzătoare ale coeziunii. Totodată, în acest caz, studiul a relevat că teambuilding-ul a fost mai eficient pentru persoanele cu vârsta cuprinsă între 15 și 20 de ani. De asemenea, teambuilding-urile care durează mai mult de două săptămâni s-au dovedit a fi cruciale pentru îmbunătățirea coeziunii echipei.

Recomandări

TRUMP VREA ISRAELUL CÂȘTIGĂTOR
RICHARD GERE ÎȘI VINDE CASA
CINE E VINOVAT
CE FACI LA UNIFEST?
ȘI GOOGLE GREȘEȘTE
CINE E SUSIE WILES?

Pași pentru organizarea unui teambuilding reușit

Organizarea unui teambuilding reușit presupune, înainte de toate, planificarea din timp a evenimentului, urmând pașii de mai jos.

1. Prioritizarea în funcție de importanță și urgență

Dacă vrei să aplici principiile unui management eficient al timpului, începe prin a privi organizarea unui teambuilding ca pe o activitate importantă în primele luni ale anului. O planificare atentă împiedică acest task să devină o problemă urgentă, când deciziile sunt adesea luate sub presiune.

2. Implicarea echipei în alegerea activității

Un aspect esențial în organizarea unui teambuilding reușit este alegerea unei activități care să se potrivească nevoilor și preferințelor echipei tale. Planificarea în avans îți oferă timpul necesar pentru a consulta echipa și a implica membrii în procesul decizional. Un chestionar online poate fi o modalitate excelentă de a colecta feedback și de a asigura participarea activă a fiecărui membru al echipei.

3. Asigurarea prezenței la eveniment

Absențele frecvente la evenimentele de echipă sunt adesea legate de alte angajamente sociale sau de alte activități importante care se suprapun cu evenimentul. Programând teambuilding-ul din timp și blocând intervalul în calendarul colegilor, vei crește semnificativ șansele ca toată echipa să fie prezentă. 

4. Gestionarea eficientă a bugetului

O planificare în avans permite identificarea locațiilor potrivite și a ofertelor speciale, contribuind la o cheltuire mai eficientă a bugetului. Evitând căutarea de ultim moment, poți găsi opțiuni care se potrivesc cu nevoile echipei tale și în același timp respectă bugetul stabilit.

5. Creșterea engagement-ului prin anticipare

Anunțarea evenimentului cu anticipare și promovarea acestuia sub forma unei campanii pot stârni interesul oamenilor din echipa ta. Dezvăluind în avans o mică parte din program, vei genera entuziasm și vei asigura că fiecare participant este pregătit pentru experiențele speciale pe care le veți împărtăși.

De ce să organizezi un teambuilding pentru echipa ta

Așa cum menționam mai sus, teambuilding-urile au rolul de a crea coeziune în cadrul echipei. Iată alte trei motive pentru care merită să organizezi un teambuilding cu echipa ta.

  1. Clădește încrederea

Când eram mici, părinții ne-au învățat să nu vorbim cu străinii, iar acest obicei l-am păstrat în subconștient și ca adulți. De multe ori, colegii pe care îi vedem doar pe holul biroului sau al căror nume îl auzim exclusiv în meeting-uri ne sunt mai degrabă străini. Câteva zile alături de ei în team building te pot ajuta să îi cunoști mai bine și să spargeți împreună bariera formală creată. Dacă în timpul jocurilor de echipă reușiți să clădiți o relație bazată pe încredere, acest lucru se va transpune și la locul de muncă.

  • Facilitează un proces mai bun de comunicare

Toate jocurile de echipă sunt bazate pe comunicare, astfel că în mod inconștient participanții găsesc o cale eficientă de a comunica cu restul coechipierilor în diverse scenarii. Iar dacă luam acest proces și îl ducem la locul de muncă, comunicarea de succes este doar la un pas distanță. Cu o comunicare clară și eficientă, fiecare membru al echipei își înțelege rolul și aportul la succesul echipei și, mai ales, înțelege rolul fiecărui coleg în parte, fapt ce duce la o implicare mai mare și creșterea colaborării pe diverse task-uri și provocări.

  • Conectează echipele remote

În ultimii 2 ani, echipele remote au devenit din ce în ce mai prezente, iar asta înseamnă că în teambuilding oamenii care s-au văzut /cunoscut doar la meeting-urile online au acum posibilitatea să se conecteze într-un mod mai personal. Iar conexiunile personale au efecte directe asupra colaborării și comunicării.

Despre HPDI

Înființată în 2001, HPDI România este o companie care construiește programe de training, teambuilding și coaching. Fondatorul HPDI România este Petru Păcuraru, numit antreprenorul anului în 2013, care deține 6 business-uri, dintre care unul social. Acesta este și unul dintre fondatorii fundației Leaders, educând mai mult de 100 000 de copii și tineri în programe de leadership. În 2022, HPDI România a lucrat cu peste 80 de companii din țară și a participat la peste 680 de evenimente, unde a trainuit circa 15.000 de oameni. Printre companiile care au accesat modulele de dezvoltare HPDI se numără BCR, Deloitte, Toyota, Michelin, Honeywell, Oracle, Luxoft, P&G, Alka, Profi etc.

Citește și