• Campania “O floare de colț pentru un prânz cald” a ajuns la cea de-a cincea ediție
  • În fiecare an, Ioana Hațegan vinde cam 5.000 de broșe, care asigură tot atâtea mese calde, pentru copiii nevoiași
  • Acum, campania se desfășoară sub formă de sms-uri, iar donatorii primesc o floare de colț virtuală
  • Poți trimite un sms, la 8835, cu mesajul “Floare de colț” și donezi 2 euro

Ai auzit de Poppy Campaign din Marea Britanie. Timp de o lună, toată lumea poartă o floare de mac în piept. Chiar și prințul William și ducesa Kate.

Este o campanie de strângere de fonduri, care a inspirat-o pe Ioana Hațegan. Ea este avocat, iar în timpul liber se implică în tot felul de proiecte umanitare. Doar că a înlocuit florile de mac cu flori de colț. Le oferă sub formă de broșe, iar în schimb, primește o donație de 10 lei. Exact de atât este nevoie pentru ca un copil să aibă o masă caldă.

Iar managerii marilor companii din Timișoara nu au rămas indiferenți.

Recomandări

CINE VA PRELUA ȘEFIA C.E.
NOU COD PENTRU SCHENGEN
NE LIPSEȘTE EDUCAȚIA FINANCIARĂ?
NE-A SALVAT VACCINUL?
CIOLACU: COALIȚIA NU SE RUPE
O ROMÂNCĂ ARBITREAZĂ LA UEFA

Miodrag Hojda – PR Specialist – Continental Automotive: „Compania Continental s-a implicat încă de la începutul acestei campanii în promovarea ei în rândul angajaților noștri. În fiecare an, Fundația Hațegan aducea o cutie plină cu broșe, pentru a le oferi colegilor noștri în schimbul unei sume modice de bani, pentru a asigura un prânz cald pentru copiii care au nevoie. Anul trecut s-a adunat echivalentul a 700 de mese, anul precedent o sumă de asemenea, destul de ridicată“.

Ioana este președintele United Way România și, de 9 ani, organizează evenimente caritabile. A început cu Balul Vienez de la Timișoara, iar apoi s-a îndreptat către florile de colț. Acum însă, multe firme și-au închis porțile, iar angajații lucrează de acasă.

Ioana și-a dat imediat seama că asta nu e nepărat o piedică, ci o oportunitate. Ioana Hațegan – președinte United Way România: „Această reorientare, această reinventare ne oferă, sper eu, și multe oportunități. Dacă în anii trecuți, campania nostră era fizic limitată la regiunea de vest a țării, unde oricum am avut o emulație foarte importantă. Cele mai multe companii mari din regiune s-au alăturat acestei campanii, acum cred că avem o vocație de a merge național. Cu prietenii noștri de la Vodafone, am reușit să alocăm un număr cu patru cifre, la care se pot face acum donații de 2 euro, prin sms. Acest număr este 8835, cu textul «floare de colț».“

Nu uita – în România sunt 150.000 de copiii care se culcă flămânzi, în fiecare seară.