Cum să îți revii după masa de sărbători

sursă foto- Twitter
  • Masa de sărbători te face să te simți greoi, să fii obosit, să nu mai poți mânca nimic.
  • Indicat este să gustăm din fiecare preparat, dar să nu exagerăm.
  • O dietă bazată pe legume, fructe, sucuri naturale, ar salva situația pentru următoarele zile.

Cum să îții revii după masa copioasă de Sărbători? În fiecare an, noi, românii, întâmpinăm sărbătorile cu preparate gustoase, cu băuturi carbogazoase, alcool și cu deserturi care mai de care mai complicate. E perioada în care nu mai spunem stop, iar organismul nostru acceptă tot că doar o dată în an e Crăciunul. În ciuda faptului că nu mâncăm chiar atât de mult, organismul resimte acest lucru, că l-am încărcat, astfel că zilele următoare, după sărbători, pot fi o corvoadă.

După masa de sărbători te poți simți greu, să ai amețeli sau să nu te poți ridica din cap, căci oboseala și organismul își spun cuvântul. Ce poți face în astfel de situații? Este suficient să gustăm din aperitiv, câte puțin din sarmale, friptură, mămăligă, să bem un pahar de vin, iar organismul va resimți toate aceste alimente și băuturi.

Cel mai simplu este să îți propui să guști din fiecare câte puțin, iar din țuică și vin doar în primele două zile de sărbătoare. Ai grijă apoi să bei doar apă. Medicii spun că apa este ideală deoarece purifică organismul și te ajută să te hidratezi dacă ai consumat alcool în restul zilelor. De asemenea, zilele după sărbători par mult mai simple dacă vei consuma doar apă și ceai pentru ca organismul tău să fie hidratat și detoxifiat.

Mese bazate pe legume, fructe și sucuri naturale

Ca să-ţi revii după masa copioasă de Crăciun este bine să urmezi o dietă pe bază de legume, fructe, sucuri naturale şi multă apă. Toate acestea ne vor ajuta să ne detoxifiem organismul și să îl simțim mai ușor. Dacă ai exagerat şi cu băuturile alcoolice, este indicat să-ţi începi ziua cu un suc de roşii, apoi să continui cu un suc de portocale. Acestea vor avea efect și vedea că îţi vei reveni imediat. 

Mâncarea ar trebuie să fie uşoară după masa grea de sărbători. La prânz, indicat este, spun nutriționiștii, să înlocuieşti carnea de porc cu cea de pui, să alegi legumele, un piure sau o salată, iar la cină să mănânci doar legume şi fructe. Totodată, încearcă să alegi ceaiuri care faciliteaza digestia precum ceaiurile de musetel, rozmarin, verbină sau anason verde. Caută să incluzi toate categoriile de alimente, în fiecare zi, atsfel încât să alegi o hrană uşoară şi echilibrată.

Relaxează-te. Vezi un film, odihnește-te mai mult, dar nu uita ca după sărbători să ieși la plimbare zilnic. Este recomandat, mai ales după o perioadă de gătit, mâncat și stat în casă.