• Midjourney și DALL-E pot reda fotomodele incredibil de realiste după comenzi scrise.
  • Fotomodelele, fotografii profesioniști, cosmeticienii, coafezele și chiar managerii ar putea deveni șomeri.
  • Compania Levi Strauss producătoare de blugi folosește modele generate de A.I. prin aplicația Lalaland.ai.

Imaginați-vă că navigați pe un site de comerț electronic în timp ce vânați haine noi. 

Faceți clic pe un pulover care vă atrage atenția și îl vedeți afișat pe o gamă de modele diferite.

Apoi vă uitați mai atent: Este o persoană sau opera inteligenței artificiale?⁠ ⁠

Recomandări

MENIU A LA GREC
ȘOȘOACĂ INTRĂ ÎN CURSA PENTRU PMB
AVEREA LUI MUSK CREȘTE
TURIST ÎN AL NOUĂLEA CER
MUSK FACE CONCEDIERI LA TESLA
O LUNĂ DE SCHENGEN

Cu platforme generative-AI, cum ar fi Midjourney și Dall-E, oricine poate reda modele incredibil de realiste cu o simplă solicitare de text.

Ușor de făcut și personalizabile, modelele generate de AI oferă brandurilor și comercianților cu amănuntul o alternativă rapidă și rentabilă la ședințele foto tradiționale, care necesită multe resurse.

Sesiunile foto necesită de obicei cel puțin un fotomodel, un fotograf, un artist de make-up artist, un hairstylist,  un stilist de modă– toți  trebuie să fie plătiți.⁠ ⁠

Există și o posibilitate ca fotomodelele AI să crească reprezentarea și diversitatea dimensiunilor în imaginile de modă mainstream.

Acesta este unul dintre obiectivele pe care Michael Musandu speră să le realizeze cu Lalaland.ai, un studio digital din Amsterdam care construiește modele personalizate generate de AI.

„Ca persoană de culoare, am simțit întotdeauna că nu am ajuns să văd modele care să semene cu mine”, a spus Musandu, cofondatorul și CEO-ul companiei, care a crescut în Zimbabwe și Africa de Sud.⁠ ⁠

O companie de blugi ar putea renunța la fotomodele

În martie, Levi Strauss, brandul american de îmbrăcăminte și denim cu o vechime de 170 de ani, și-a anunțat planurile de a folosi modele generate de AI de la Lalaland.ai pentru a arăta o gamă mai largă de tipuri de corpuri și demografii subreprezentate pe site-ul său web.

„Știm că clienții noștri vor să cumpere cu modele care arată ca ei și credem că modelele noastre ar trebui să reflecte consumatorii noștri”, a declarat compania într-un comunicat. Reacția a fost rapidă, cu utilizatorii de social media care au criticat alegerea lui Levi de a comanda modele virtuale în loc să angajeze persoane reale din medii diverse. ⁠